Csak halkan tesszük hozzá, hogy manapság a városi utak is ebbe a kategóriába sorolhatóak. Szóval bőven elkelnek a komfortérzetet javító pozitívumok.
A trekking kerékpár hajtásra született
A kényelem azonban nem elkényelmesedést jelent. Sokan azt gondolják, hogy ez a bringatípus olyan városnézős fajta, amit kicsit elég megtekerni, de azért hosszabb kimozdulásokra nem érdemes nekiindulni vele. Ez bizony vaskos tévedés, és roppantul távol áll a valóságtól.
A helyzet ugyanis az, hogy kizárólag a hajtón múlik, hogy mit hoz ki a járgányából. A kategória modelljei tökéletesen alkalmasak arra, hogy a vadregényes tájakat is meghódítsák, és kerekeik alá gyűrjék. Miközben persze a komfortos nyereg-kormány távolságnak hála, az órákká duzzadó múló percek nem teszik próbára a fizikumot.
A másik véglet tagjai úgy vélik, hogy a bringázás nem holmi sétagalopp, úgyhogy minél kényelmetlenebb a pedálozás, annál jobb. Na ezt sem kell választania senkinek, merthogy a tekerés igenis élmény számba megy. Még akkor is, ha valaki főleg a km-eket hajszolja. Magyarul nagyon is mérvadó, hogy milyen az a környezet, ami megalapozza a mozgást.
A trekking kerékpár teljes felszereltséggel kapható?
Igen, többnyire semmi sem hiányzik belőle az azonnali kezdéshez. Sárhányó, csomagtartó, kitámasztó pipa. A többi kiegészítővel együtt.