Garanciális feltételek
HIVATALOS MAGYARORSZÁGI GARANCIA a vásárolt termékhez.
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!
Az általunk forgalmazott termékekhez tehát a garanciát, a gyártók magyarországi importőrei biztosítják Önnek. Nem foglalkozunk "fekete" és "szürke" importtal, a külföldről érkező beszerzéseink is mind, az adott ország hivatalos márkaimportőreitől történik. Így Ön élvezheti a teljeskörű szervizháttér biztonságát és a terméktámogatásokat. Csak ez a fajta garancia biztosítja, hogy szükség esetén, terméket a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen megjavítsák vagy tudjuk újra cserélni, ha a szakszerviz úgy dönt!
A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott új termékre minimum 12 hónap jótállás kötelező és a termék darabonkénti árának fügvényében változik a jelenlegi jogszabálynak megfelelően. A pontos időtartamról később a "Jótállás" részben tájékoztatjuk. A jótállási idő kezdetéről szintén az előbb említett részben tájékozódhat. Bizonyos Gyártók vagy Márkák a jogszabályi követelménynél több jótállást vállalnak termékeikre, erről az adott termék adatlapján tájékoztatjuk.
Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
- A termék minden gyári kiegészítőjével
- A nyugta vagy számla egy példánya
- A cégünk által kiállított jótállási jegy vagy a termékhez gyárilag mellékelt GYÁRI GARNCIA JEGY (a 10 000 Ft-os összeghatár alatt elegendő a számla vagy nyugta)
Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni!
A garanciális problémával cégünknek behozott készülékeket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító vonatkozó beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
Hibás teljesítés
Ha Ön nem azt a terméket illetve nem olyan állapotban kapja készhez, mint amire a rendelés leadásakor számíthatott, akkor számít az eset hibás teljesítésnek. Ebbe nem tartoznak bele az olyan dolgok, amelyek a termék használatát, minőségét nem befolyásolják. Tipikusan ilyen eset például a termék gyári csomagolásának valamilyen sérülése.
Ugyancsak nem hibás a teljesítés, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Tehát, ha a terméknévben, a termék leírásában, specifikációjában szerepel bármilyen használatot befolyásoló vagy esztétikai hibára utaló megjegyzés, akkor a teljesítés nem minősül hibásnak, mivel ez elégséges tájékoztatásnak minősül. Ezen, előre megjelölt hibákkal jótállási igény nem érvényesíthető. Például egy kerékpáros mez hátsó zsebének cipzárja nem működik. Ha ez az informácó szerepel a termék oldalán, akkor az adott cipzár működésképtelenségére nem érvényesíthető a jótállás.
Jótállás (a köznyelvben garancia)
Mikor élhet jótállási jogával?
Ha a rendelt terméknél jótállási időn belül az elvárható működését befolyásoló hiba lép fel. Tehát esztétikai vagy a normál elhasználódásból adódó hibákra nem vonatkozik.
Felhasználót milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
-
Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését.
- Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 9/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén függ annak vételárától:
-
10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
-
250 000 forint eladási ár felett három év.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Amennyiben a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára. Az ilyen termékek esetében a termékek gyári garanciakönyve szolgál további tájékoztatásként.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Az erre vonatkozó elsődleges szakvélemény kiadására a termék importőre jogosult.
Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Visszatérítés esetén milyen vételárat köteles a Szolgáltató téríteni?
A Szolgáltató a jótállási jegyen szereplő, annak hiányában a Felhasználó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat köteles visszatéríteni.
A jótállásra/termékszavatosságra/kellékszavatosságra vonatkozó teljes ismertetőt Általános Szerződési Feltételeinkben illetve az azzal tartalmilag teljesen megegyező Vásárlási feltételek menüpontban találhatja.