Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében, hogy a weboldal a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Amennyiben Ön folytatja a böngészést, azt úgy tekintjük, hogy nincs kifogása a tőlünk érkező cookie-k fogadása ellen. A cookie beállításait később is személyre is szabhatja, a beállítások módosítása linkre kattintva. Bővebben adatvédelmi tájékoztatónkból tájékozódhat.
Termékek Menü
Gyors házhozszállításCsomagját akár másnap átveheti

Gravel, a régi őrület új, spéci köntösben

Ahogy a Kellys mondja: "Adventure Begins!"

 

A régi őrület most új köntösben. Lassan már tényleg úgy járunk, hogy ha valaki kitalál valamit a világban, abból egy évtizeden belül külön kategória lesz.

Mi a célja ennek a bringának? A Gravel nem is feltétlenül az országúti kerékpárok evolúciója, hanem inkább a cyclo-cross bringáké. Ezeket kívánták kényelmesebbé és használhatóbbá tenni a felhasználók, mert a hardcore sport geometria és a klasszikusan országúti alkatrészcsoportok eléggé beszabályozták a felhasználhatóságot.

A trekking bringákat pedig a vázgeometria és ezzel együtt az üléspozíció tette a klasszikus értelemben használhatatlanná a sportolásra.

A két kategória vegyítésével, próbálva megtartani mindkettő értékeit született meg a Gravel.

Remek dolog, hogy a klasszikus kategóriák mellé becsúsznak az ilyen izgalmas bicajok. Néha ezek hosszú évekig megőrjítik a közönséget, és néha pár év alatt eltűnnek vagy nagyon lecsökken az irántuk való érdeklődés.

Így volt ez 40 éve a mountainbike-al. Jött, látott, győzőtt és sikere azóta is töretlen. Vagy említhetnénk a cross kategóriát is, a lecsupaszított trekkinget. Sokoldalúságuk miatt az elmúlt évtized legnépszerűbb kerékpárjainak számítanak, és számomra elképzelhetetlen, hogy bármi átvegye a helyüket a kereskedésekben és az utakon. Maximum az elektromos változatok.

Elnézve a Gravel felhasználási lehetőségeit és sokszínűségét az az érzésem, hogy ez a kategória is (úgy, mint az előbb említettek) még évtizedekig velünk marad. Sőt van esély, hogy a mountainbike ellenében hatalmas teret fog nyerni a piacon.

 

 

Meghajtás

 

A kategória maradandóságát mi sem bizonyítja jobban, mint az alkatrészgyártók viselkedése. Azt már megszoktuk, hogy a SRAM ugrik mindenre, ami újdonság, hogy új piacokat nyerhessen, de a Shimano nem vetődik árnyékra. 2020-ra egyből három alkatrészcsoporttal állt elő kifejezetten a Gravel kerékpárokhoz fejlesztve, országúti teljesítménnyel, montis teherbírással.

Sőt a Shimano GRX egyből három verzióban lett elérhető.

  • Egy 2x10 fokozatú (RX-400, RX600),
  • egy 1x vagy 2x11 fokozatú (RX600, RX810),
  • az utóbbiból egy Di2 elektromos verzió (RX-815).

 

Na de nem ám valami meglévő szett kis átgyúrásáról, upgradeléséről vagy apróbb specifikációváltásáról van szó, mint amit anno láttunk a fitness, az első freeride és downhill szetteknél.

Nem. Leültek a mérnökök és a tiszta papírról építették fel minden egyes alkatrészét az eddig megszerzett tudás és a kategória által támasztott követelmények alapján.

Biztosan mindenki megtalálhatja a neki megfelelő kategóriát. A "belépő" szint is nagyszerű teljesítményt ad mérséklet ár mellett, de ha a maximális műszaki tartalomra vágysz, akkor is meglesz a számításod az elektromos rendszerrel.

Shimano GRX

A GRX széria


 

SHIMANO GRX, gravel specifikus ergonómiájával, optimalizált sebességváltási lehetőségeivel,
robusztus megbízhatóságával, csendes és stabil hajtásláncával tűnik k alkatrészcsaládok közül.
Ez nem egy átdolgozott országúti szett. Alapvetően azoknak a kerékpárosoknak készül, akik határok nélkül akarják felfedezni a világot.
A SHIMANO GRX megszünteti a kifogásokat, melyek miatt eddig nem merészkedtél a durva mellékutakra. Vele felfedezheted, hogy mi van az aszfalton túl.

 

Shimano GRX Di2

11 fokozatú, elektromos

Shimano GRX 11 fokozat

11 fokozatú

Shimano GRX 10 fokozat

10 fokozatú

 

'THE ROAD NOT TAKEN' - ROBERT FROST

KOMPONENSEK

Shimano GRX hajtómű
 

Hajtómű

  • Optimális váltás minden körülmények között aszfalton és terepen is egyaránt.
  • Közelebbi fokozatok, hogy mindig ritmusban maradj.

Hátsó váltók

  • Csendes és zavartalan hátsó váltás még durva terepen is
  • Az állítható lánc stabilizáló megszünteti a nem kívánt mozgást és a lánc leesését: Shimano Shadow RD+ technológia
Shimano GRX hátsó váltó
 
Shimano GRX hajtómű
 

Első váltók

  • Szélesebb használható köpenyek
  • Könnyített első váltás

Fék / Váltó karok

  • Tapadásra optimalizált váltómarkolat. Magabiztosságot ad a göröngyös talajon és a nagysebességű ereszkedések alatt.
  • Jobb irányítást lehetévő tévő ergonómia
Shimano GRX hajtómű
 
Shimano GRX hajtómű
 

Tárcsafékek

  • Terepfüggetlen fékvezérlés
  • Kiváló hőelvezetés: Shimano ICE Technologies
  • Nem kell azon gondolkodnod, hogy rámerészkedsz-e durva terepekre.

Kerékszettek

  • Gravelra optimalizált erő és súly
  • Gravel specifikus áttetelek
Shimano GRX hajtómű
 

TECHNOLÓGIÁK

Shimano Shadow RD+

Sima és csendes

A technológia még anno a MTB termékcsaládoknál mutatkozott be. A szuper alacsony profil és a csökkentett lánc kilengés minimalizálja az tereptárgyak elcsípésének kockázatát.

Bízz a fékedben

Gravel inspirálta kezelőszervek

Kifejezetten a terepbringázás gyakran váratlan kihívásaira tervezeték a fékeket. Minden kormányfogási pozícióban lehetővé, hogy magabiztosan fékezz.

Shimano GRX kerékszett

Szélesebb gumikat használhatsz

Nagyobb férőhely

Az első váltót és hajtóművet úgy tervezték, hogy a szélesebb láncvonal miatt, vastagabb köpenyeket lehessen alkalmazni. Tudod! Szélesebb gumi, nagyobb tapadás.

Ha a Shimano GRX gravel szettről bővebben szerepnél olvasni, akkor látogass el a Shimano dedikált gravel honlapjára.

Kerekek

 

Ha a japánokra igaz volt, hogy nem ugrálnak feleslegesen, akkor ez a svájciakra még igazabb. A DT Swiss-t 1994-ben alapították és évek alatt vált a sportolók egyik kedvenc kerék gyártójává.

Nem kisebb feladatot kapott náluk a fejlesztői team, mint hogy felállítsák az ipari standardot.

Ennek okán 2020-ra már három különböző gravel kerékszett található a kínálatukban. Az agyakon nem változtattak, a jól működő dolgokat ugye minek is piszkálni... A felnik viszont speciálisan a gravel igényekhez igazodik.

DT Swiss G1800 DT Swiss GR1600 DT Swiss GRC1400

DT Swiss G1800

DT Swiss GR1600

DT Swiss GRC1400

 

 

Teleszkóp

Hogy mi? Hát igen... Ez egy nem megszokott alkatrésze a gravel bringáknak, de azért jól példázza, hogy hol van otthon ez a bringa. Kézenfekvő, hogy a gravel tortából mindenki ott hasít egy darabot, ahol tud. A teleszkóp gyártók, teleszkópot csinálnak. :)

De kell-e ez nekünk? Kell a FOX esetében a bringa árának a felét újra elkölteni egy teleszkópra? Amikor is valójában a kis súly és a minél egyszerűbb műszaki tartalom lenne az elvárás? Ez is egy olyan kérdés, amire ugyanúgy nincs objektív válasz, mint annyira sok mindenre a kerékpározáson belül.

Szerintem? Már csak a buli kedvéért is beletenném. :D

 

Fedezd fel az ösvények kevésbé kitaposott részét

A FLOAT EVOL légrugó és a menet közbeni kompresszió állíthatósággal A FOX 32 AX éppen annyi rugóutat nyújt, ami megoldást jelent a húzósabb helyzetekre.

A FOX Performance Elite villák ugyanazokat a beállításokat, jellemzőket, csillapításokat, súlyt és a 7000-es sorozatú alumínium felső csöveket kapják meg, mint a fullos Factory sorozat, de Kashima bevonat helyett fekete eloxált becsúszókkal rendelkeznek.

FIT4 csillapítás

A negyedik generációs saját fejlesztésű FIT4 zárt patronos rendszer menet közbeni magas sebességű kompresszió állítást kínál három lépcsőben. Open, Medium, és Firm. Gyorsan állíthatod a teleszkópot a pillanatnyi helyzetnek megfelelően.

Tovbábbá 22 lépcsőben állítható az alacsony sebességű kompresszió, és tíz lépcsőben a visszaút csillapítás.

Hát el lehet vele szöszölni egy darabig...

32 AX oldalról
32 AX

Sr Suntour GVX

 

A teljesítmény a tartósságban és a megbízhatóságban gyökerezik. Legyen szó akár végtelen kavicsos utak felfedezéséről, az egyre technikásabb Cyclocross pályákon való versenyzésről vagy egy elegáns új e-Gravel kerékpár építéséről.

Az SR Suntour GVX a páratlan gravel élményre lett fejlesztve. A teleszkóp 32 mm-es becsúszókkal, rugóút és csillapítási beállításokkal rendelkezik. Ezek a tulajdonságok megfelelő tapadást, kényelmet és sokoldalúságot biztosítanak.

A GVX-et úgy tervezték széles körűen legyen használható a különböző méretű gumiabroncsokkal, illeszkedjen minden bringázási stílushoz és feltételhez.

 

 

Tulajdonságok

  • Anodizált fekete 32mm-es, A7000-es alumínium becsúszószárak
  • A6000 kovácsolt vállak
  • Vállról vezérelt lock out és csillapítás állíthatóság
Suntour GRX villa válla
 
Shimano GRX hajtómű
 
  • Tarozék mini sárvédő
  • Első osztály E25 kompatibilitás, a növekvő e-bike trendeknek megfelelően
  • 650C és 700C kerékméretekhez elérhető
  • Állítható rugóút: 40mm, 50mm, 60mm
  • Egyenes, síkban lévő tengelybefogatás
  • 100x15mm vagy 100x12mm-es könnyű, üreges, átütőtengely
Shimano GRX hajtómű
 

SR Suntour GVX

 

Minden, ami szerethető az összes kategóriában, az benne van a gravel-ben.

 

Gyors

Az országútis alapok miatt lehetne egyáltalán más? Ugyan dehogy. A testhelyzet kiváló hajtáshatékonyságot tesz lehetővé. Földúton eddig nem tapasztalt sebességgel közlekedhetsz biztonságosan.

 

Sportos kényelem

gravel tervezés másik fő iránya az optimális sportosság-kényelem összhang megtalálása. A magasabb fejcső miatt egyenesebb derékkal ülhetsz a nyeregben, ami jól fog jönni a hosszútávú túrák alatt.

A kormány is speciális, hiába is tűnik egyszerű országúti kormánynak. Alapvetően szélesebb, az alsó kormányvég kihajlik, így a kényelem mellett az irányíthatóság is javul rossz minőségű úton.

 

Teljesen felöltöztethető

Ha az igazi bringás kalandorok táborát gyarapítod, akkor most fogsz csak igazán lázba jönni. A gravel bringákkal nem kell trükközni és mindenféle ultraspéci kiegészítőket beszerezni. A vázakat eleve felkészítik az univerzális csomagtartók és sárvédők fogadására. Válaszd ki a kedvenc kiegészítő márkád termékeit és csapd fel a bringára!

 

"Nekem jó lenne?" Tudjuk, hogy ez a kérdés foglalkoztat.

Mikor igen:

  • Gravel jó választás országúti helyett, ha nem csak a sebesség és a teljesítmény a célod.
  • Gravel jó választás mountainbike helyett, ha a terepjáró képesség mellett a többcélú használhatóság is a fókuszodban van.
  • Gravel jó választás cross bringa helyett, ha annál egy gyorsabb bringát akarsz, de nem szeretnél lemondani a terepbringázásról.
  • Gravel jó választás trekking helyett, ha a rakodhatóságon kívül fontos számodra a sebesség is.

Mikor nem:

  • A fentebb olyan sokat emlegetett kényelem természetesen csak hozzávetőleges. Ahhoz képest kényelmes csak, hogy egy sportolásra és hosszú távú sportos túrázásra fejlesztett kerékpárról beszélünk. Soha nem fog felérni egy klasszikus trekking vagy városi bringa kényelméhez, melyek vázait évtizedek óta a kényelem jegyében fejlesztik.

 

 

Kellys gravel

avagy a SOOT

 

 

2021-re történt pár változás és egy új modell is megjelent a palettán, méghozzá a legtetején. A SOOT 90 megtartotta az elődmodell alumínium vázának jó tulajdonságait úgy, hogy közben a karbon vázak előnyét is sikerült magáévá tenni. Ne rettenj el a karbon váztól. A SOOT 90 is ugyanolyan sokoldalú, bármikor készen áll a leghosszabb tereptúrákra is.

A karbon egyik legkedveltebb tulajdonsága rezgéselnyelő képessége és a alacsony tömege. Ugyan hol lehetnének ezek a leginkább kellemes tulajdonságok, mint terepen?

Az pedig már természetes, hogy minden modern műszaki megoldással el van látva, ami 2021-re alap elvárás:

  • Belső bovdenvezetés
  • Flat mount tárcsafék felfogatás
  • Átütőtengelyek
  • Tapered, kúpos fejcső
  • Karbon villanyak a komfort és az alacsony súly miatt.

 

SOOT 90 főbb jellemzői röviden:

  • Vadonatúj karbonváz, kényelmes geometriával
  • Három kulacstartó-szem, sárvédő- és csomagtartószemek
  • 1x11 fokozatú Shimano GRX hajtás tárcsafékekkel
  • DT Swiss felnik, Schwalbe Tubeless Ready gumikkal

 

SOOT 70, SOOT 50, SOOT 30 főbb jellemzői röviden:

  • Új felszereltség és megjelenés
  • Karbon villa
  • Shimano meghajtás minden modellen
  • 1x11 Shimano GRX hajtás a SOOT 70 modellen
  • 2x10 Shimano GRX hajtás a SOOT 50 modellen
  • 2x9 Shimano Claris hajtás a SOOT 30 modellen

 

Itt megnézheted a jelenlegi Gravel kerékpár kínálatunkat.