Kezdődik a bringás szezon, ezért elképesztő ajánlatokkal indulunk neki. Modern ebike-ok a kínálatban vastagon 1 000 000 Ft alatt.
Az elektromos bringázás ciki? Ugyan kit érdekel, hogy páran mit gondolnak, amikor fütyürészve szeled a kilométereket, hajadba belekap a szél, üde pirosság jelenik meg az arcodon, újra magadon érz... Na, szóval érted mi van. :)
De sokszor hiába a vágyak, pontosan tudjuk, hogy még mindig kicsit rémisztően hathat az árcédula egy-egy ebike-on. (De majd most!)
Sokáig lehetne sorolni, hogy ennek vajon mi lehet az oka (több is van), de egy perspektívát most mindenképpen szeretnénk kitárgyalni.
Ez pedig nem más, mint a gyártók sznobizmusa, meg hát nekünk felhasználóknak. Minek gyártanának beugró kategóriát, amikor ugyan arányaiban nagy, de összegben már nem feltétlen az a különbség az induló és a csúcs között.
Persze a jó kapitalizmus úgy működik, hogy van a kereslet és kínálat. Így jön, hogy valószínűleg a mi hibánk is, hogy túlnyomó részt a legerősebb motorral és legnagyobb akkumulátorral szerelt bringákat szeretjük megvenni. Mindig mindenből eggyel, kettővel nagyobb, jobb kell, mint amire szükségünk van.
Ha nem így tennénk, akkor sokkal több hasonló modell létezne, mint azok, amiket most ajánlani fogunk neked.
Miben hasonlóak a két gyártó ackióban szereplő modellje?
40Nm nyomatékkal rendelkező motorjuk van.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ha nem zártad be reflexből az oldalt ez alapján a gyalázatosnak tűnő szám alapján, akkor folytatjuk.
Mire elég ez? A 80-as években mondjuk elég volt 4 személy, 1 kutya, 1 heti elemózsia és ruha Budapesttől - Balatonföldvárig egy Trabantban(54Nm) való mozgatására.
Mire elég ma? Mondjuk, hogy minden ügyes-bajos dolgodat elintézd hét közben és jókat kirándulj hétvégén.
Tudjuk, hogy nehéz elengedni a lemaradástól való félelmet és átlátni a marketing ködön a reális döntés irányába.
De meggyőződésünk, hogy az ebike vásárlók legnagyobb része soha nem használja ki a 80-95Nm-es rendszerekben rejlő lehetőségeket, pláne egy túra vagy városi ebike esetében. Más kérdés a kemény sport használat, de ezt hagyjuk is, mert nem ez a lényeg.
Mi szól a 40Nm-es motorok mellett?
- Kisebb fogyasztás. Jóval alacsonyabb, mint a 80-95Nm-es társaiké, így adott akkumulátorkapacitásból messzebbre jutsz. Sokkal messzebbre.
- Könnyebbek. Ahogy haladunk az időben egyre könnyülnek az elektromos kerékpárok, minden komponensen próbálnak spórolni. De itt nem a fém alkatrészeket kell műanyagra cserélni, mint a csúcs modelleknél, hanem a kisebb erő miatt kisebb meghajtómotor is elegendő. Majd fél kilóval könnyebb lesz így, ami csak a motort nézve 15%-os spórolás, nem is beszélve, hogy kisebb akkumulátor is elég hozzájuk.
- Halkabbak. Bár egyik ebike rendszer sem a nagy hangjáról lett hírhedt, de azért a "nem zavaró" és a "szinte hangtalan" között érezhető (hallható) a különbség.
- Olcsóbb a fenntartásuk. Az elektromos komponensek is alacsonyabb áron kaphatók, ha cserélni kell őket, bár pont nem azok szoktak tönkre menni. A kisebb nyomaték kevésbé terheli a mechanikus alkatrészeket, így alig észrevehetően gyorsabb pédául a lánc és fogaskerék kopás.
Mi szól ellenük?
Gyengébb. Igazából ennyi. Egyéb szolgáltatásokban, kompatibilitásban tudja a nagyobb testvérek dolgait. Még elektromos Di2 váltással is működne, ha kellene.
A kérdés az, hogy szembe menve a társadalmi elvárásokkal tudsz-e számodra jó döntést hozni. A gyerek óvodába, iskolába szállítására, munkába járásra, a napi ügyek intézésére, laza túrázásra, hogy egy autós hasonlattal éljünk tényleg egy 5 literes, V8 biturbós sportkocsival akarsz nekivágni vagy jó lesz az ezres, három hengeres városi szaladgálós, amit arra terveztek?
Illetve, hogy biztos elköltenél jelen esetben kétszer vagy háromszor annyi pénzt arra az esetre, amivel talán háromszor fogsz találkozni 10 év alatt? (Ha igen, akkor van sok más erősebb ebikeunk is!
)
Kiszúrtad? Nem csak a motor teljesítménye kisebb, de akkumulátoré is.
Jaj, most mi lesz! Megmondjuk, semmi. Bár hiába kisebb az akkumulátor, mint a top rendszerek esetében, a hatótávon ezt nem fogod észrevenni. Sőt, még lehet messzebbre is jutsz velük. A kisebb fogyasztás nem kíván nagy akkumulátorkapacitást. Ezekkel is bőven 100km felett tudsz teljesíteni, ha ügyes vagy, akkor még a 150km sem lehet elérhetetlen.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Ha mindenhova bringával mész, akkor is körülbelül hetente egyszer kell tölteni. Apropó töltés. Ha messze indulnál, akkor előjön még egy előny. Sokkal hamarabb feltölthetők a kisebb akkumulátorok, akár órákat spórolhatsz mondjuk egy Balaton kör alatt.
Amúgy is tedd a szívedre a kezed. Tényleg kibírsz egyhuzamban 100-150km-t a nyeregben? Na ugye. Biztosan előbb fogy el a kedved, mint a szufla a bringából. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a kisebb akkumulátor ugyancsak kisebb összsúlyt jelent a bringának. Már nem is hangzik olyan rosszul, ugye?
De most itt az ajánlatban van egy kakukktojás féleség. A Kellys E-Cristy/Carson 10 modellek 40Nm-es motorral és 630Wh-s akkumulátorral vannak szerelve. Hoppá-hoppá, ez már csak 15-20%-al kevesebb kapacitás, egy fele erős motorral kombinálva! Jól sejted, ezek a bringák igazi hatótáv királyok!
Milyen esetben ajánljuk ezeket a bringákat?
Már utaltunk rá, de lássuk most még egyszer. Napi közlekedésre, ügyes-bajos dolgok intézésre, rövid vagy hosszútávú aszfaltos, bringautas túrákhoz.
Hozz jó döntést, válassz most eddig nem látott áron, prémium elektromos kerékpárjaink közül! De légy gyors, az akció csak a készlet erejéig érvényes, már a gyártónál se sok maradt a bringákból...
KTM
KTM Macina Tourcross A410 Bosch Active meghajtás, 400Wh-s akkumulátor 43, 46, 51 cm-es vázmérettel
Helyi közlekedésre és rövidebb túrákra termett elektromos kerékpár a KTM -től.
Az alacsony átlépésű mono váz kényelmes a sok le és felszálláskor, a kománypozíció és a széles nyereg páratlan komfortot biztosít minden méteren.
Az akkumulátor ugyan csak 400Wh-s kapacitású, de az Active Line motor nagyon jól gazdálkodik vele, így nem nagyon marad el a nagyobb akksis, de sokkal nagyobb fogyasztású motorral szerelt modellektől.
1 099 990 Ft helyett 679 472 Ft
KTM Macina Cross A410 Bosch Active meghajtás, 400Wh-s akkumulátor 43, 46, 51 cm-es vázmérettel
Az előbbi Tourcross csupasz változata a túrafelszerelések nélkül. Nyugodtan hagyhatod így a sportos megjelenésében vagy kedvedre a neked tetsző kiegészítőkkel ruházhatod fel.
A választás csak a tiéd
999 990 Ft helyett 620 548 Ft
Kellys
Kellys E-Carson 10 Shimano Steps E5000 meghajtás, 630Wh-s akkumulátor fekete és teal színben, M és L méretben
Az igazi hatótáv király. Kis fogyasztású motorja és nagy akkumulátora hosszútávú szórakozást kínál.
A hagyományos trekking váz kényelmes és hatékony hajtást ad, amolyan kellyszesen szuper érzés vele tekerni mindenki számára.
A Shimano CUES váltórendszer pedig már abszolút az elektromos kerékpárok által támasztott követelményekhez lett fejleszteve. A Steps E5000 rendszer nem is terheli meg túlságosan, így a tartóssága még jobbnak ígérkezik, mint egyébként.
1 099 990 Ft helyett 699 990 Ft
Kellys E-Cristy 10 Shimano Steps E5000 meghajtás, 630Wh-s akkumulátor grey és sky blue színben, S, M és L méretben
Az E-Carson klasszikus túra női vázas verziója, annak minden előnyével, akár az urak számára is.
Ugyanúgy hatótáv király, hiszen ugyanaz az elektromos rendszer hajtja, mint az E-Carson-t.
Az alacsony átlépési magasság nem csak a hölgyeknek lehet jó választás, hiszen hol van az már, hogy a hölgyek szoknyában pattannak a bringára. Uraim, mi is bátran választhatjuk ezt a verziót, ha a kényelem az elsődleges szempont. Nem véletlen, hogy már elérhető a bringa L-es, 51cm-es vázmagassággal is, ami azért 185cm-es testmagasságig tökéletes kényelemet tud biztosítani.
1 149 990 Ft helyett 699 990 Ft
Kellys E-Carson 10 Shimano Steps E5000 meghajtás, 504Wh-s akkumulátor fekete és teal színben, M és L méretben
Ilyen kompromisszumra vágyik valószínűleg minden túrázó. Az E-Carson 10 egy már régen nem használat vázra épül.
Ugyan nem annyira "fancy", mint az integrált akkus vázak, de ez mit sem von le az élményből. Ha nem számít, hogy a legtrendibb legyél az úton, csak az hogy megkapd az Ebike-os élményt, akkor nem is kell tovább keresgélni.
Mindezt természetesen alacsonyabb áron kapod, mint az integrált akksis verziókat.
1 049 990 Ft helyett 609 990 Ft
Kellys E-Cristy 10 Shimano Steps E5000 meghajtás, 504Wh-s akkumulátor grey és sky blue színben, S, M és L méretben
Az E-Carson klasszikus túra női vázas verziója, annak minden előnyével, akár az urak számára is.
Ugyanúgy hatótáv király, hiszen ugyanaz az elektromos rendszer hajtja, mint az E-Carson-t.
Az alacsony átlépési magasság nem csak a hölgyeknek lehet jó választás, hiszen hol van az már, hogy a hölgyek szoknyában pattannak a bringára. Uraim, mi is bátran választhatjuk ezt a verziót, ha a kényelem az elsődleges szempont. Nem véletlen, hogy már elérhető a bringa L-es, 51cm-es vázmagassággal is, ami azért 185cm-es testmagasságig tökéletes kényelemet tud biztosítani.
1 049 990 Ft helyett 609 990 Ft