Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében, hogy a weboldal a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Amennyiben Ön folytatja a böngészést, azt úgy tekintjük, hogy nincs kifogása a tőlünk érkező cookie-k fogadása ellen. A cookie beállításait később is személyre is szabhatja, a beállítások módosítása linkre kattintva. Bővebben adatvédelmi tájékoztatónkból tájékozódhat.
Termékek Menü
Gyors házhozszállításCsomagját akár másnap átveheti

Kellys - Minden kerékpárnak küldetése van!

"Úgy hisszük

MINDEN KERÉKPÁRNAK KÜLDETÉSE VAN

amit teljesíthet minden ember életében."

A történet

Minden Szlovákiában kezdődött több mint 25 évvel ezelőtt, amikor Kellys alapítói, két fiatal testvér - Peter és Brano Divinec - számtalan órát töltöttek kerékpárjukon a gyönyörű szlovákiai hegyeken. A végtelen vad ösvényeken átkelve megtapasztalták az IGAZI SZABADSÁG ÉS FÜGGETLENSÉG ÍZÉT. Az íz, amelyet születése óta minden ember, minden élőlény kíván. Már tudták, hogy a kerékpár megadja nekik ezt a lehetőséget.

A Kellys alapítói megértették, hogy a kerékpár fontos eleme az életüknek, és nélküle nem érezhetik magukat teljesnek. Szerették volna megosztani tapasztalataikat másokkal, hogy ők is így érezzenek. Azt akarták adni másoknak, amit a legjobban tudnak - egy kerékpárt.

„A kerékpár tervezése és gyártása nem csak a mechanikai elemek összekapcsolása. Ez valami több. A lényeg az, hogy milyen célból hozták létre a kerékpárt, mert egyedülálló küldetése van minden ember életében. Ez a küldetés minden Kellys kerékpárnak megadja létezésének értelmét.” - Peter Divinec, vezérigazgató

A társaság szerény kerékpár kölcsönzővel indult, de a Divinec testvéreknek a kezdetektől fogva volt elképzelésük a kerékpárok gyártásáról. Az alapítók nagy részvételének és elszántságának köszönhetően a Kellys azóta is növekszik. A kezdetektől mindössze két évbe telt, mire 30 ezer eladott kerékpár forgalmát sikerült elérni. Napjainkban a KELLYS több, mint 35 országba exportál kerékpárokat, és világszerte ismerhető kerékpármárkává vált a több ezer és ezer eladott kerékpárral.

Márkaérték - Mérnökök

Olyan emberek vagyunk, akik rajongnak a kerékpározásért, és megosztják szenvedélyeinket másokkal - akárcsak a Kellys alapítói, akik a Kellys márka mögött állnak. A kerékpár megváltoztatta az életünket. Most mi is szeretnénk megváltoztatni a tiédet. Mi vagyunk a kerékpáros küldetés tervezői.

Minden nap arra törekszünk, hogy kerékpárjainkat még jobbá tegyük, teljesítsük azt a küldetést, amelyre létrehozták őket. A modern technológiáknak, okos mérnököknek és a legjobb anyagoknak köszönhetően MINŐSÉGI kerékpárokat gyártunk speciális feladatokhoz.

Először is a küldetés, majd az ötlet, amely Kellys kerékpárok és kiegészítők egyedi dizájnjává alakul.

A kerékpár

A Kutatás és Fejlesztés részleg olyan hely, ahol A KÜLDETÉS ÖTLETE a tervezés modern és egyedi eszközeivel testesül meg fizikai formájában. A design Kellys filozófiát, intelligens mérnöki tevékenységet, modern anyagokat és technológiákat tartalmaz. A Kellys K+F részlege olyan emberekből álló csapat, akik rajonganak a kerékpártervezésért, de főleg aktív versenyzők, akik a legjobban tudják, hogy mit várhatunk el egy kerékpártól és a tartozékoktól. Saját maguk tesztelik ötleteiket.

Nincs jobb módja az IGAZI KERÉKPÁROS TERMÉKEK létrehozásának.

„A márka értéke azon embereken alapul, akik létrehozzák. Hisszük, hogy mindannyiunknak van valami fontos és értékes gondolata, amit megoszthat és beépíthet egy új modellbe. Minden Kellys alkalmazott a vállalat alapvető eleme.” - Peter Divinec, vezérigazgató

Számunkra

A Kellys valahogy mindig is a szívünk csücske volt. Üzleti oldalról egy biztos logisztikai háttérrel, kiváló kommunikációval rendelkező partnerről beszélünk. Vásárlói oldalról pedig egy stabilan jó minőségű, mindig korszerű, külsejében is megnyerő márkáról van szó. No meg az a bizonyos sokat puffogtatott ár/érték arány viszony. Ebben is kiemelkedőt nyújtottak mindig. Mindent figyelembe véve tehát, adott a recept a tökéletességhez.

Nem csak mi látjuk ezt így. Hazánk legnagyobb példányszámban eladott kerékpármárkájáról beszélünk. Előnyük akkora, hogy volt olyan év, amikor egyedül adtak el annyi kerékpárt, mint a második és harmadik helyezett együtt. Lehetne ez megdöbbentő, de nem az. Amikor kereskedő és vásárló is megtalálják az értéket egy adott márkában, akkor ez történik.

Kollégáink is számos Kellys bringát fogyasztottak már el az idők alatt vagy használják ma is megelégedéssel. Végig próbáltunk a gyerekbicajtól a csúcs mountainbike és országúti bringáig mindent és bátran állíthatjuk, hogy amíg nincs szükség valami nagyon extra dologra, amit csak más gyártónál kaphatsz meg, addig egy Kellys bringával elégedett leszel az első métertől az utolsóig.

Fejlődés

A Kellys sokáig volt a mindennapi, prémium minőséget kedvelő kerékpáros választása. A paletta telis-tele volt a hétköznapi igényeket kielégítő modellekkel, kicsit belekóstolva a top kategória világába.

A forradalmi ötletek és a világmegváltó fejlesztések viszont elmaradtak egészen a 2010-es évek közepéig. Aztán valami megváltozott.

Bizonyára minden márkának eljön az a pont az életében, amikor az úgymond „napi” igények kiszolgálásán túl már az extra, sport specifikus dolgokra is jut fejlesztési idő, pénz és humán erőforrás.

Továbbá jótékony hatással volt a márkára a kereskedők (ezen keresztül a vásárlóközönség) és a helyi profi kerékpár versenyzők aktív bevonása a márka fejlesztési vonalának meghatározásába kerékpár és kiegészítő szinten is.

Így született meg a virtuális forgásponttal rendelkező összeteleszkópos Reyon és Swag széria marathon és all mountain felhasználásra - amit Csabi kolléga használ hegyi kalandozásra, a forradalmi országúti karbon váz szett - amit pedig Gábor hajt már sok ezer kilométer óta.

A fejlődés azóta sem állt meg, de most mint minden más márkánál, a fókuszban az elektromos kerékpárok vannak.

A 2021-es év nagydurranása a THEOS F széria:

„A THEOS F gyökeres változások hírnöke, az első összteleszkópos elektromos kerékpár a piacon, amely egy forradalmian új hőre lágyuló mátrixú, hibrid acél-karbon kompozit anyagból készül és teljes mértékben robotizált gyártásfolyamat eredménye. A THEOS F váza kétszer erősebb súlytöbblet nélkül, a hagyományos, műgyanta alapú, szénszálas kompozitokhoz képest.

Mostantól minden bringás bármi eddigi aggodalom (repedések, horpadások, törések...) nélkül élvezheti a vázaink alacsony tömegét.” – forrás: https://www.kellysbike.com/hu/news-hu/kellys-keynote-2021-hu

Miért Kellys?

Ha még nem tudtunk meggyőzni, hogy Magyarország kedvenc márkája mellett tedd le a voksod, akkor már lehet, hogy nem is fog menni. De lássuk csak, hogy miben erős igazán a Kellys.

Cross


Egyszerű, merev és sportos kerékpárok a mindennapi kikapcsolódáshoz és sporthoz

Vitán felül a cross széria a legerősebb vonal. Itt két féle vázzal találkozhatsz.

Cliff és Clea


A hobby Cliff és Clea modellek tervezésekor a komfort volt az elsődleges cél.

Mondhatni klasszikus, inkább a kényelmet szem előtt tartó cross trekking geometriával találkozhatsz a beugró szinttől a közép kategóriás műszaki tartalomig.

Phanatic és Pheebe


Ha „a lovak közé csapnál”, akkor válaszd a Phanatic és Pheebe modelleket. Meredekebb vázszögeik miatt inkább sportolásra alkalmasak.

Műszaki tartalmuk modelltől függően a közép kategóriától a felső kategóriáig terjed.

Természetesen mind a négy modell teljesen fel is öltöztethető, ha egy suhanósabb túrabringára vágysz. A Kellys saját márkás kiegészítőivel olyan lesz, mint a gyári.

Túra


Teljes felszeretség a teljes túra élményhez

Nem a legszerteágazóbb kategóriája a Kellys-nek, de műszakilag gondosan összeállított darabokat találsz. 6 férfi és 5 női modell közül válogathatsz. Úgy vettük észre, hogy ez sokszor előny. Könnyebb választani.

A trekking kerékpár vásárlóknak amúgy is ritkán vannak különleges igényeik a vásárolni kívánt kétkerekű kapcsán. A Kellys pontosan tudja ezt, így mesteri pontossággal lőtték be az adott típusok műszaki tartalmát. Jó eséllyel meg fogod találni a megfelelő típust a hétvégi túráidhoz.

Carson 90


A top Carson 90-es esetében pedig majdnem mindent, amit egy trekking kerékpár tudhat.

Shimano Deore / Deore XT meghajtást, Shimano hidraulikus tárcsafékeket, agydinamós világítást német AXA lámpákkal, rugós nyeregcső, állítható kormányszár, zselés nyereg és még sok minden mást…

Carson és Cristy 10


A beugró Carson és Cristy 10-es szint akkor lesz jó neked, ha csak szeretnél belekóstolni abba, hogy milyen is lehet egy modern túrabringa nyergébe pattanni.

A váza természetesen ugyanaz, mint a csúcsmodellé, így megkapod a szépen kidolgozott bújtatott bowendenvezetést, integrált kitámasztó adaptert és a 30 év alatt tökéletesített vázgeometriát.

Mountain bike


Beugró szinttől a csúcs versenygépig. Hódítsd meg a vidéket, ahogy kedved tartja!

Itt sem lehet ok panaszra. 5 különböző kategóriát találhatsz a kínálatban.

Downhill


Végtelen rugóút, végtelen mókázás

A mára fehér hollónak számító Downhill kerékpárok jobbára csak a specialisták kínálatában találhatók meg és pár nevesebb gyártónál, akik évtizedes múltra tekintenek vissza a DH kerékpározásban.

Ennek egyenes hozadéka lett, hogy az árcédula is az egekben van. A jellemzően amerikai gyártók el is kérik annak a fejlesztési pénznek és tapasztalatnak az árát, amit beletesznek egy ilyen bringába.

A Kellys itt is húzott egy merészet. Világkupa szintű bringát kínál a kategóriához mérten alacsony áron, másfél millió Forint környékén.

Noid 90


A 2021-es Noid 90 esetében 3 helyen állítható vázgeometria (fejcsőszög, középcsapágy magasság, láncvillahossz), Rock Shox Boxxer Ultimate teleszkóp és Super Deluxe Ultimate rugóstag, Shimano Saint meghajtás és fékek várnak.

Tényleg kell ennél jobb? A magyar domborzati viszonyokra biztosan nem.

Enduro


Ma a legnépszerűbb összeteleszkópos kategória. Vajon miért?

Napjaink legnépszerűbb össztelós kategóriája. Simán kiszorította a DH bringákat a piacról. Lefelé élményben hasonlót adnak a 160mm körüli rugóútjukkal, viszont a remekül kiegyensúlyozott geometriájuknak hála mászni is kiválóan lehet velük.

Swag 50


A Kellys a SWAG-nél is szem előtt tartotta a megfizethetőséget, így 2021-ben 3 felszereltségi szinten összesen 5 modellt kínál a gyors kalandokra vágyóknak.

A váz mindemellett folyamatos fejlődésben van. Ha nem is évente, de relatív sűrűn jönnek az új fejlesztések. A SWAG 6 éves létezése óta már a harmadik vázzal rendelkezik.

Trail


Gyorsabb lefelék, hatékony felfelék. A sokoldalúság gyönyörködtet.

A legnehezebben meghatározható kategória valaha. Illetve az eltelt időben sokat változott. De nagyjából úgy kell elképzelni, hogy egy zúzósabb, a lefeléken és csiki-csuki ösvényeken gyorsabb kerékpárról beszélünk, mint a „normál” XC bringák. Mindehez társul az XC bringák remek hajtáshatékonysága, 14cm körül rugóút elől vagy elől és hátul, megspékelve ballonosabb, tapadósabb gumikkal.

Thorx 50


Ez a kategória is elég népes, 27,5” és 29” kerekekkel, összesen 10 típus közül válaszhatsz. A Gibonok esetében első teleszkóppal, a Thorx modelleknél pedig az elsőn túl hátsó rugóstag is segít kiegyenesíteni az erdei utakat.

MTB XC


Ha a hatékony hajtás az elsődleges cél, akkor itt keresgélj.

A 26”-os kerékmérettel a junior modellek között válogathatsz. A 27,5”, 29” és 27,5+”-os modellek pedig egészen a beugró szinttől a versenyzőknek is elégséges felszereltségekig terjednek.

Három fő csoportot találsz a kategóriában.

Spider


Az alu vázas Spider-ek a hobby kategóriát képviselik, az ehhez illő felszereltséggel. Sőt a sorozat tetején elhelyezkedő Spider 90 esetében már megkapod a legkorszerűbb 1x12 fokozatú hajtást Deore szinten.

Gate


Külön szeretnénk kiemelni a Gate szériát, mivel kevés gyártó büszkélkedhet ilyen bringával. A versenycélú MTB-ok már majdnem 20 éve karbonból készülnek. Egyetlen hátrányuk a széles elterjedés ellenére magas áruk. Aki versenyezni szeretne profi vagy akár hobby szinten, annak mélyen a pénztárcába kell nyúlni.

Na de mit tud a Gate, amit mások nem igazán?

Alumínium vázzal nyújtja a versenyszintű geometriát. Tervezésekor a hajtáshatékonyság volt az elsődleges szempont.

Felszereltségek tekintetében az induló Gate 30 is 1x12 fokozatú Deore, a csúcsmodell Gate 90 peidg Deore XT meghajtással rendelkezik, ami nem véletlenül a legnagyobb darabszámban eladott alkatrészcsalád a világon.

Megfizethető árú csúcstechnológia.

Hacker


Az XC kategória tetején a Hacker foglalja el a trónt. Karbon vázzal, verseny szintű geometriával és műszaki tartalommal.

A 90-es típus esetében Sram X01 Eagle meghajtás, Rock Shox SiD teleszkóp, Shimano XTR fékrendszer és Rictchey WCS kiegészítők szerepelnek a specifikációlistán. Csupa-csupa top alkatrész.

Jobb nem létezik, maximum más ízlés szerinti összeállítás.

Dirt


Extrém arcoknak, extrém bringa

Ismét egy kuriózumnak mondható kategória. Ugyanazt mondhatjuk el ezzel kapcsolatban is, mint a downhill montiknál. A speciálisták és az extrém sportban jeleskedő márkák gyártanak már csak ilyen bringákat.

Általánosságban brutál erős váz és alkatrészek jellemzik a dirt kerékpárokat. Geometriájukat a földközelben és a levegőben végrehajtott trükkökre optimalizálták. Vázméretük alacsony, nagyon mély felső vázcsővel, hogy a lehető legtöbb hely jusson a bringás számára. Méretüket általában a váz hossza szerint szokták meghatározni.

Nem lehetetlen vele hosszabb távokra is eljutni egy hosszabb nyeregcsővel, de ha túrázni szeretnél, akkor nem ez lesz a legjobb választás.

Geometria: Csabi kolléga BMX-es múltjával van némi rálátás, hogy hogyan kellene viselkednie egy ilyen extrém bringának. Kissé meglepődtünk, amikor először próbáltuk. Nagyon ügyes bicaj. Talajon igazi romboló, könnyen lehet tenni venni, ugra-bugrálni vele. Levegőben pedig úgy könnyül el, ahogy egy dirt bringának kell. Gyakorlatilag bármilyen trükköt elsajátíthatsz vele, amit csak szeretnél.

Whip 70


A csúcsmodell esetében nem spóroltak el semmit. A váz ugye adott volt, az egyéb alkatrészek tekintetében pedig a piac specialistáihoz fordultak: X-Fusion, Race Face, FSA, Schwalbe.

Remek kerek egésszé állt így össze a bringa, nem mellesleg brutál jól is néz ki.

Női mountainbike


Sportolás közben is csinosan

Már relatív régen velünk van ez a kategória. A megjelenése egy amerikai gyártó nevéhez fűződik.

A kis méretű férfi kerékpárok csak kompromisszumokkal feleltek meg sport célú felhasználásra, ugyanis hiába a kicsi váz az arányok a férfi testhez lettek kitalálva.

A jellemzően rövidebb karok és felsőtest, a hosszabb lábak és kisebb testsúly speciális vázgeometriát és alkatrészeket kívánnak.

A kategória létezése óta a Kellys is ott van Európa élmezőnyében. A töretlen siker hozományaként 2021-re már 30-as darabszámúra nőtt a paletta a női mountainbike -ok terén.

Mystery 90


A kategória csúcsán a Mystery 90 helyezkedik el. Jó hír, hogy a hölgyeknek már semmiről nem kell lemondani, ha a műszaki tartalomról van szó. A bringát a világ legnépszerűbb MTB szettjével, Shimano Deore XT-vel szerelték 1x12 fokozattal, ami 2021-ben a legkorszerűbb megoldás.

Teleszkóp téren sincs ok panaszra a Rock Shox Recon GOLD minden igényt kielégít. Levegős rugózás, Motion Control csillapítás, kormányról vezérelhető lock-out, és 15mm-es átütőtengely.

A fékek a Kellys-től megszokott módon a Shimano -tól érkeztek, azok is az M410-es Deore darabok. Brutál fékerő, pontos adagolhatósággal.

A képet a saját márkás alkatrészek teszik teljessé. Remek kis bringa a hölgyeknek.

Design téren sem lesz panasz. A mesterien kikevert színek éppen annyi nőiességet adnak a bringának, hogy még ne tűnjenek cicababásnak.

Gravel


Mindig, mindenhol, mindenre

Ahogy a Kellys mondja: "Adventure Begins!"

A régi őrület most új köntösben. Lassan már tényleg úgy járunk, hogy ha valaki kitalál valamit a világban, abból egy évtizeden belül külön kategória lesz.

Mi a célja ennek a bringának? A Gravel nem is feltétlenül az országúti kerékpárok evolúciója, hanem inkább a cyclo-cross bringáké. Ezeket kívánták kényelmesebbé és használhatóbbá tenni a felhasználók, mert a hardcore sport geometria és a klasszikusan országúti alkatrészcsoportok eléggé beszabályozták a felhasználhatóságot.

A trekking bringákat pedig a vázgeometria és ezzel együtt az üléspozíció tette a klasszikus értelemben használhatatlanná a sportolásra.

A két kategória vegyítésével, próbálva megtartani mindkettő értékeit született meg a Gravel.

Remek dolog, hogy a klasszikus kategóriák mellé becsúsznak az ilyen izgalmas bicajok. Néha ezek hosszú évekig megőrjítik a közönséget, és néha pár év alatt eltűnnek vagy nagyon lecsökken az irántuk való érdeklődés.

Így volt ez 40 éve a mountainbike-al. Jött, látott, győzőtt és sikere azóta is töretlen. Vagy említhetnénk a cross kategóriát is, a lecsupaszított trekkinget. Sokoldalúságuk miatt az elmúlt évtized legnépszerűbb kerékpárjainak számítanak, és számomra elképzelhetetlen, hogy bármi átvegye a helyüket a kereskedésekben és az utakon. Maximum az elektromos változatok.

Elnézve a Gravel felhasználási lehetőségeit és sokszínűségét az az érzésem, hogy ez a kategória is (úgy, mint az előbb említettek) még évtizedekig velünk marad. Sőt van esély, hogy a mountainbike ellenében hatalmas teret fog nyerni a piacon.

Soot 90


Na itt aztán minden egyben van.

Karbon váz és villa csomagtartó felszerelhetőséggel.

1x11 fokozatú speciális Shimano GRX hajtás, hidraulikus tárcsafékek, DT Swiss gravel kerékszett átütőtengelyes agyakkal, gravel kiegészítők.

Ha csak a legjobbal éred be, akkor nem kell tovább keresgélned.

Országúti


Száguldás, országúti, szerelem...

Európa mindig is az élen járt az országúti kerékpárok gyártásában. Köszönhető ez a régi, nagy múltú olasz gyártóknak. Egyenes hozománya lett ennek, hogy az országúti bringázáson szocializálódott európai mérnökök pontosan tudják, hogy mire van szüksége egy kilométer és sebességhajhász kerékpárosnak.

A Kellys országútik sokáig a „szép munka” jelzővel voltak illethetők. A kiváló árazásukon kívül sok extrát nem tudtak felmutatni, de hozták az elvárható szintet.

Pár éve azonban lecserélték az uncsi szériákat valami egész különlegesre.

ARC


Ritka az az eset, amikor egy versenyző, illetve versenyzői szintre vágyú kerékpáros alu vázas kerékpárt akarna vásárolni. A belépő szint elsődleges feladata a kategória megszerettetése lenne az újdonsült próbálkozókkal, illetve megfelelő alternatívát biztosítani a versenygeometriás karbon bringákra.

Az alumínium vázas ARC inkább komfortra koncentrál. Így kicsit több is, mint alternatíva. Egészen más érzés vele tekerni, mint egy „normál” alu vázas országútival.

URC

A karbon vázas sor pár évvel ezelőtt teljesen megújult. A forradalmi új vázszett (váz, villa, kormánycsapágy) 1kg alatt van, ami nem furcsa ugyan, de ezzel csatlakozott a Kellys a legnagyobbak közé. Hogyan sikerült ez nekik? Miért váratott ez eddig magára?

A karbon vázfejlesztés nehézségeinek bemutatásához pár mondat a jobb megértéshez. A világon 3 olyan gyártó van, akik karbon kerékpár vázat tudnak gyártani szériában. Mindhárom gyártó tajvani illetőségű. Gyakorlatilag az egész világ tőlük rendeli a vázakat.

Amikor a mérnökök elkészítenek egy tervet, akkor elküldik az említett vázgyártók egyikének. Ott kézzel legyártják a prototípust vagy prototípusokat, azokat visszaküldik a gyártónak, ott összeszerelik a bringát. Ezeket a bringákat odaadják tesztelésre a labornak és a versenyzőknek. A visszajelzések után áttervezés, gyártás, tesztelés és ez így megy végtelen ciklusban, amíg egyszer azt nem mondják, hogy kész.

A tervek elkészülte és a tesztelés között hónapok telhetnek el. Egy újabb típus megszületése, pláne, ha a tökéletességre törekednek konkrétan évekbe telik.

Látva a Kellys-ben rejlő potenciált, a fent említett vázgyártók egyike részt vásárolt a Kellys-ből. Ennek jótékony hatása az, hogy a tervezéstől a tesztelésig eltelő idő hónapokról hetekre redukálódott. A profitorientáltság miatt a vázgyártó érdeke is az, hogy a lehető leghamarabb készüljenek el az új modellek és azok a ma elérhető legmagasabb technikai színvonalat képviseljék. Így eshet meg olyan is, hogy a gyártás során használt karbon szövet ugyanaz, amit a Boeing is használ repülőgép alkatrészek gyártásakor.

Geometria és érzések

A geometria az új vázak esetében már teljesen kompromisszum mentes. Hozza az országúti versenyzés normáit és alkalmas arra, hogy bármilyen versenyen odaállhass vele a rajthoz. Biztos lehetsz benne, hogy nem a bringa lesz a szűk keresztmetszet.

A megjelenés évében szerencsére a Kellys egy egészen nagy teszt flottát biztosított a kereskedőknek és a vásárlóknak, így első kézből tapasztalhattuk meg a fejlődést.

Az alacsony súly és precíz váltás nem is lehet kérdés, ebben a szegmensben ez alap. De az a brutális merevség és pontosság, amivel ez a váz bír az valami elképesztő. Tempós kanyarokban csak rárakod az ívre és kanyarodik. Semmi a vékony gumik miatt az országútikra jellemző stabilitási gond, semmi rázkódás és imbolygás.

A merevség hozománya még a jó gyorsíthatóság. Normál bringa esetében, ha rendesen odataposol neki, akkor lehet érezni némi nyúlást, rugalmasságot. Itt semmi. Érzed, hogy minden a pedálra helyezett erő a hátsó keréken összpontosul és rakétaként lő ki téged.

A menetkomfortról már ne is beszéljünk. Az apró egyenetlenségeket, kis kavicsokat és rezonanciát jól elvezeti a váz. Nem lehet akadály akár egy 200km-es táv leküzdése sem „egy szuszra”.

Hova tovább? Lehet, hogy hamar felkerül a vázra az UCI certificated matrica?

URC 90


A top URC 90 nem tör világbajnoki babérokra, ahogy valószínűleg Te sem, így a hobby kategória legjobbja az Ultegra Di2 elektromos 2x11 fokozatú rendszer került a bringára.

Kényelmes, brutál gyors és pontos. A bringa kiegészítő alkatrészei a Ritchey-től és a Mavic-tól érkeztek. Komplett csomag a hibátlan élményhez.

Mindezeket olyan áron, hogy máshol csak a vázat kapod meg ennyiért…

Fitness


Legyél a leggyorsabb a városban!

Egy újabb hibrid kategória. Sokáig nem tudtak vele mit kezdeni a gyártók. A két fő vonalat az „egyeneskormányosított” országúti bringák és az ultra sportos városi bringák alkották.

Az évekig tartó evolúcióban az urban vonal győzött. A mérsékelt érdeklődés miatt kevés modell kapható már csak ebben a kategóriában. A Kellys esetében egyre redukálódott a kínálat. Viszont ez az egy elég izgalmas.

Phyisio 50


Az urban vonalon mozogva a vázgeometria közelebb áll a cross bringákhoz, csak azoknál sokkal sportosabb. Meghajtó rendszere Shimano Sora, az országúti paletta egy beugró szintű darabja, ami garancia a pontos működésre. A fékek pedig a fintess széria hidraulikus tárcsafékei, ugyancsak a Shimano-tól.

Extra felszerelésként jár hozzá sárvédő, ami szuper a napi munkába járáshoz. Sőt lehetőség van csomagtartó felpattintására is, ha éppen túrázni támadna kedved vagy nagyobb pakkokat hordanál magaddal a hétköznapokban.

Városi, City


Kényelemben és praktikumban a legjobb!

A specialista holland márkákat leszámítva egy picit szükséges rosszként kezelik a gyártók ezt a kategóriát.

Persze a háztartási kerékpárok gyártásába nem kell túl sok energiát fektetni, mert amit ki lehetett találni itt a komfort emelésére, azt már kitalálták.

Elég csupán az alkatrészgyártókat követni az újabb és újabb meghajtások alkalmazásával és a kiegészítő gyártók kényelmi fejlesztéseit felszerelni és kész is a tökéletesség. A Kellys Avery sorozat abban különleges kicsit, hogy az „összkomfort” ellenére valahogyan a hajtáshatékonyságot is sikerült megtartani. Meglepően lendületesek a Kellys városi bringái.

Avery 70


Egy különleges modell azért akad. Az Avery 70 igazi hiánypótló. Sokan keresnek olyan kerékpárt, ami teljes kényelmet tud nyújtani, de megadja a lehetőségét annak, hogy akár hosszabb távú túrákon is használható legyen.

A maximális komfortot a city bringák adják a teljesen felegyenesedett üléspozícióval, a széles, hátra hajló kormányokkal és zselés nyergekkel. Viszont a gyártók ezeknél a bringáknál előszeretettel alkalmaznak agyváltókat, melyek legendás megbízhatóságának hála tökéletes hétköznapi bringa áll össze. Hátrányuk viszont, hogy a kevés fokozat miatt túrázásra nem igazán alkalmasak, legalábbis csak kompromisszumok árán.

Itt gondolt egyet a Kellys és a városi vázra felpattintottak egy 24 fokozatú túra meghajtást. Ennek köszönhetően összeállt egy brutál kényelmes túra bringa.

Mire számíthatsz így? Ugyan nem Te leszel a leggyorsabb a brigádban, de a legnagyobb mosoly a tiéd lesz.

Klasszikus


A stílus és praktikum tökéletes elegye

Avagy a holland típusú kerékpárok. Ezen bicajok népszerűsége egyértelműen a megjelenésüknek tudható be.

A klasszikus vázforma, a szemkápráztató design és a speciális kiegészítők hibátlan vizuális élményt nyújtanak.

A Kellys Dutch nem csak egy kerékpár, a stílusod kifejeződése.

Royal Dutch


Nem csak a hölgyeknek kínál a Kellys holland kerékpárt. A Royal Dutch Black a hipszterek kedvence.

Amellett, hogy a 7 fokozatú agyváltójával egészen sokoldalúan használható, tökéletesen megalkotott stílusával, erős, akár egy tálca sörrel is könnyedén megbirkózó első csomagtartójával az élmény szinte garantált.

Alap felszereltségként találod meg még a szoknyavédőt, bőrhatású, rugós nyerget, nagy "bim-bam" csengőt és teljes láncvédőt.

E-bike


Nem bringa helyett, inkább autó helyett.

A kerékpárgyártásban a valódi változások csak pár évtizedenként történnek meg. Finomodik minden, de az alap ugyanaz marad.

Az E-bikeozás egyre nagyobb teret nyer hazánkban is, így nem mehetünk el mellette, sőt igazából ez az a dolog manapság, amiről beszélni kell.

A Kellys gondosan átgondolt és válogatott E-bike palettával rendelkezik. 4 fő csoportban összesen 34 modell szerepel a kínálatban, 24 féle mountainbike, 7 darab túra, 2 városi és 1 gyerek kerékpárral.

E-MTB


Tekerj fel oda, ahova eddig nem tudtál! Menj olyan messzire, amennyire csak akarsz!

Az elmúlt pár év legnagyobb változása is az elektronikus szegmensben jött el. Itt is a már említett THEOS F megalkotásakor.

THEOS F


Az elektromos MTB-ok új generációja

A széria gyártású kerékpároknál az acél / alumínium / karbon hármas már több, mint 20 éve kísér minket. Kerékpár gyártóként előrébb lépni nagyon nehéz vázgeometria szintjén, hiszen talán nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy amit már ki lehetett találni, azt már kitalálták. Így egyértelmű, hogy valamilyen teljesen új vázanyaggal kell próbálkozni.

Sőt, nem csak próbálkozni, ha nem jó alágyújtani az amcsi gyártóknak, hogy „Helló! Európában nem csak országútit tudunk ám gyártani!”

A THEOS F hőre lágyuló mátrixú, hibrid acél-karbon kompozit anyagból készül. Az anyag maga nem újkeletű. Régóta használják repülők és műholdak gyártásához, így mondhatni egy ismerős anyaggal kellett dolgozni a mérnököknek.

Az eredmény 200%-kal merevebb váz, 200%-kal nagyobb ütésállóság, azonos súly mellett, a hagyományos műgyanta alapú karbon-kompozitokhoz képest.

Nagyon-nagyon-nagyon leegyszerűsítve és köznyelvien fogalmazva, mellőzve minden szakmaiságot azt is mondhatnánk, hogy kapsz egy acél vázat, karbon súlyban. Egyszerűen elképesztő.

A csúcsmodell THEOS F90 esetében, hogy a váz minden előnyét kihasználják olyan alkatrészgyártók termékeit szerelték fel, mint a FOX, Rock Shox, Shimano, DT Swiss, Schwalbe, Race Face és ezek esetében is csak a legfelső polcról válogattak. Az árcédula így kissé 3 millió Ft fölé csúszik. Egy ilyen kategóriájú és műszaki tartalmú bringánál ez teljesen normális.

Ha ez egy kicsit sok a pénztárcádnak, akkor 1 millióval lentebb az F50 esetében még mindig megkapod a forradalmi vázat, kicsit szerényebb műszaki tartalommal. De csalódni ebben sem fogsz. Mire elérsz a bringa tudásának a végére, már nem az árcédulát fogod nézni, hanem várod a következő katalógust, hogy előrendelhesd a legfrissebb, legfullosabb modellt, lehetőleg tegnapra…

E-Tour


Legyen hátszeles minden túrád.

Az E-Carson és E-Cristy modellek hihetetlen népszerűségnek örvendenek már megjelenésük óta.

A Kellys a Shimano rendszere mellé tette le a voksát. A sokoldalúbb és szabadabb felhasználás miatt könnyebb dolgozni vele a mérnöki gárdának. Felhasználói szinten pedig kicsit természetesebb érzés, mint a Bosch.

A Shimano lehetővé tette külső gyártók akkumulátorainak a használatát. A Kellys nem volt rest ezt kihasználni és a BMZ-vel együtt fejlesztett 720WH-as akkumulátorral szerelik a szériát.

Felhasználói oldalról ennek az az előnye, hogy konkrétan bármekkora kapacitású akkumulátort beépíthetnek a gyártók, nem kell várni az elektromos rendszer fejlesztőjére. Ha szükséges, akkor a garanciális ügyintézés is gördülékenyebb, mert nem kell még egy felet bevonni az amúgy is sokszereplős folyamatba.

Mérnöki szinten pedig teljes szabadságot ad a váztervezéskor. Nem kell egy gyári akkumérethez igazítani a terveket. Szárnyalhat a fantázia.

Egyértelműen nagy szerepet játszik a népszerűségben az ár is. Az E-Carson 70 műszaki szintje majd fél millióval magasabb árcédulát jelentene.

E-Carson 70


A már említett Shimano meghajtás / Kellys akkumulátor elektromos rendszeren kívül a mechanikus részek is figyelemre méltók.

Teleszkópból egy 29” -os mountainbikeokhoz valót kapott. Remek gondolat, hiszen a nagyobb önsúly merevebb szerkezetet igényel. Az állítható visszaút csillapítás, levegős rugózás és 15mm-es átütőtengely már csak hab a tortán.

Váltórendszerből egy Shimano Deore / Deore XT-t kapott a gép 11 fokozattal, ebből is a MTB használatra szánt Deore XT váltóval.

A Shimano hidraulikus tárcsafékek 180mm-es tárcsákat harapnak, ami szintén nagyon jó megoldás egy ilyen súlyú kerékpárnál.

Estima 50


Az Estima szériára túl sok időt nem pazarolnánk. Egy eleve szuper 7 fokozatú agyváltós bringáról beszélünk, amit kiegészítettek szintén a Shimano elektromos rendszerével. Akkuból itt ugyan egy 504Wh-s kisebbet kapunk, de helyi közlekedésben ez sem fog elfogyni soha.

Vázgeometriára hozza a városi bringák magas komfortját és az alacsony átlépési magasság praktikumát.

E-Junior


Hogy Ő is tudja tartani a tempót.

Nem újkeletű dolog gyerekbringára elektromos rendszert pakolni, sőt mondhatni itt még a legnagyobb e-bike ellenzők is elgondolkodnak…

Adott egy sportos szülő, aki rendszeresen szeli át a vidéket új kalandok után kutatva. A már 9-10 éves gyerkőc pedig simán menne vele. De sajnos nem bírja a tempót.

Annál pedig nincs rosszabb, amikor két egymástól erőnlétben távol álló kerékpáros kíván együtt tekerni. Az erősebb, elől haladónak is kellemetlen mindig megállni és bevárni a lassabbat, a lassabbnak pedig szintén kellemetlen, hogy mindig rá kell várni.

Na, de mi van akkor, ha a lassabbnak van egy elektromos rásegítés a bringáján. Egész napos mosolygás és jókedv.

E-Marc


Az E-Marc a méltán népszerű 24” -es Marc elektromosított változata.

9 fokozatú váltórendszer, hidraulikus tárcsafékek és levegős teleszkóp, Shimano STEPS elektromos rendszer.

Tehát minden és még egy kis plusz is a tökéletes kikapcsolódáshoz.

Gyerek kerékpárok


Mindenkinek kell egy kis Kellys.

Hatalmas erősség a gyerekbringa paletta is. A gyártók jobbára a megúszásra menve megoldják a gyerek bringáka kérdést pár modellel, hogy ha kérdezik, akkor lehessen mondani, hogy van.

Ellenben a Kellys 2021-ben 32 különböző, specifikusan a fiatal korosztálynak szánt modellt kínál és ebben még nincsenek benne a 26”-os kerekű, nagyon kicsi vázméretű MTB kerékpárok. 16” -tól 24” -ig minden, amire csak szükség lehet. Mindegyik kerékpár alumínium vázas és csodálatos színekben pompázik. A gyerekek megőrülnek értük!

Végszó

A cikk írása közben jöttünk rá arra, hogy mennyi személyes és vásárlói tapasztalat gyűlt össze a márkával kapcsolatban. Forgalmazóként végigkövettük, hogy "a mindenkinek jó bringát" gyártó hogyan fejlődött egyedi fejlesztésekkel teli sportmárkáva.

Meggyőződésünk, hogy legyél bármilyen beállítottságú kerékpáros, napi ingázó, hobbi tekergő vagy profi sportoló, fogsz találni a kínálatban számodra tökéletes modellt.

Kollégáink is előszeretettel válaszottak eddig is és fognak ezután is a Kellys palettájáról, mert bíznak, bízunk a márkában.