Kellys URC 50 Red országúti kerékpár 22 fokozatú Shimano 105 szett, hidr. tárcsa, karbon váz+villa, L
Gyártó: | Kellys |
Szerezhető klubpontok: | 0 |
|
|
Az URC 50 kicsit feljavított verziója. Pont ott nyúltak hozzá a mérnökök, ahol kellett. | |
A gondtalan kerékpározás titka: DEFEKTMENTESÍTŐ!
|
Specifikáció
Kellys URC 50 országúti kerékpár
22 fokozatú Shimano 105 szett, karbon váz és karbon villa, hidraulikus tárcsafék, L-es méret
Ha az URC 30 volt a belépő a profi világba, akkor az URC 50 az a bringa, ahol a vázon és a meghajtáson kívül már az egyéb kiegészítők is egy magasabb szintet képviselnek. Kapsz hidraulikus tárcsaféket, Mavic kerékszettet és Ritchey kiegészítőket. Ezekről később bővebben is olvashatsz.
Váz
A pár éve debütált új karbon váz már-már a TOP kategóriát idézi. Az új formának és gyártási technológiának köszönhetően hatalmas súlycsökkenést értek el. De nem is ez a lényeges. Inkább az, hogy brutálisan merev szerkezetet sikerült létrehozni. Tekeréskor semmi lágyságot nem érzel, minden erő a meghajtásra összpontosul. A kormányzás is rendkívül pontos. Csak rárakod az ívre és a bringa bármiféle bizonytalanság nélkül teszi a dolgát. A merevség ellenére persze megmaradt a karbon váz egyik óriási előnye is,a rezgéscsillapítás. Azért a teljesség érzéséhez szinte kötelező a karbon kormány, kormányszár és nyeregcső használata is. Természetesen a villa is karbon, amit 1,5"-os tapered fejcsővel szereltek. Ez is elősegíti a tökéletes irányíthatóságot. A tárcsafékes vázaknál az átütőtengelyek sem maradhatnak el. Ez még tovább merevíti a vázat, ami a tárcsafékek miatt amúgy is szinte elengedhetetlen lenne.
Meghajtás
Mint a 30-as modell esetén, itt is a 105-ös rendszert szereltek a bringára. A Shimano 105 a profi szinten is használt 22 fokozatú váltórendszerek kicsit olcsósított változata. Bár ezt így fura kijelenteni, hiszen nem olyan rég ezt a műszaki tartalmat még csak a csúcs Dura-Ace tudta. Működésre nagyon percíz, kidolgozása és a felhasznált anyagok a prémium szegmenst idézik. Fenntartás is mára egészen gazdaságosnak mondható, sőt még belátható ideig elérhetőek is lesznek.
Fékek
Múlt, jelen, jövő? Az országútizásban még nincs konszenzus. Versenyzői szinten nem a legkedveltebb megoldás a nagyobb súlya miatt, de a mindennapokban kiváló szolgálatot tesz. Úgy is mondhatnánk, hogy az előny/hátrány arány megfordul. Mit kapsz azért a +200g-ért? Minden időben tökéletes és remekül adagolható féket. Jó üzlet?
Kerekek
Végre elérkeztünk a gyári kerékszettek világába. Hatalmas előnyük, hogy nem kell semmilyen szabványhoz (kivéve az agyszélesség, tengely és felni átmérő) igazodni a mérnököknek a tervezéskor, így teljesen egyedi agyformákat, küllőcsatlakozásokat hozhatnak létre. Az eredmény általában egy remek súly/merevség arányú kerékszett lesz. A Mavic évtizedek óta élen jár a felni és kerékgyártásban. Így nem is lehetett kérdés, hogy a franciák Aksium szettje kerüljön a bringába. Kicsit ugyan több törődést igényel, mint a hagyományos összeállítások, de ezt a törődést minden méteren meg fogja hálálni.
Kiegészítők
A kormány, kormányszár, nyeregcső szentháromság az amerikai élő legenda, Tom Ritchey műhelyéből érkezik. Könnyű és ellenálló. A KLS bandázs kényelmes fogást nyújt. Az egyik legfájóbb résznél a nyeregnél sem kívántak sokat trükközni, a fi'zi:k Antares R7 hozza a kategóriától elvárható kényelmi szintet.