Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében, hogy a weboldal a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Amennyiben Ön folytatja a böngészést, azt úgy tekintjük, hogy nincs kifogása a tőlünk érkező cookie-k fogadása ellen. A cookie beállításait később is személyre is szabhatja, a beállítások módosítása linkre kattintva. Bővebben adatvédelmi tájékoztatónkból tájékozódhat.
Termékek Menü
Gyors házhozszállításCsomagját akár másnap átveheti

KTM Macina Tour P610 elektromos kerékpár Bosch Performance Line meghajtás monováz, dark red, 43cm

Ár:
1.440.990 Ft
Gyártó: KTM
Elérhetőség: Nincs készleten
Várható szállítási díj: 4.990 Ft
Várható szállítási idő: 2024. április 15.
Szerezhető klubpontok: 28820

Messzebbre, magasabbra, könnyebben, újra? IGEN, ez mind-mind a pedelec-ek (más néven e-bike-ok vagy pedálrásegítéses elektromos kerékpárok) sajátja.

Ha kipróbálod, Te is érezni fogod! Pláne egy valódi KTM nyergében...

A gondtalan kerékpározás titka: DEFEKTMENTESÍTŐ!
Defekmentesítő folyadékot?:
Menny.:

Specifikáció

KTM Macina Tour P610 ebike

Bosch Performance Line Cruise meghajtás, 625Wh akkumulátor, 43cm

Klasszikus trekking ebike a KTM-től. Onnan ismerszik meg a jó trekking bringa, hogy kényelmes, mégis hatékony. A KTM nagyon érti ezt a receptet. Nem véletlen a legnagyobb hangsúlyt mindig is az onroad és offroad trekking kerékpárokra helyezte még úgy is, hogy itt legnehezebb csodát tenni.

A megszokott sportosan kényelmes trekking vázgeometria mellett kapunk egy modern 10 fokozatú túra specifikus Deore meghajtást, Performance Cruise hobby-sport motort. A nagy 625Wh-s akkis a megszokottnál 20%-al több hatótávot garantál, így a messzire merészkedők kicsit nagyobb biztonságban érezhetik magukat.

 

A Bosch Performance Line Cruise meghajtó egység:

Sportosan természetes. Elég erős ahhoz, hogy kiváló legyen sportoláshoz, de annyira mégsem kemény, hogy szükség legyen sok éves bringás tapasztalatra a képességei kiaknázásához.

A 65Nm-es maximális nyomatéka elég mindre. Pár évvel ezelőtt ez még a legerősebbnek számított volna. Ma már csak erős középkategória. Viszont a Turbo módban elérhető 300%-os maximális rásegítés durva tolóerőt biztosít.

Egészen pontosan négy rásegítési mérték közül választhatunk: Eco 55%, Tour 120%, Sport 200%, Turbo 300%, ahol az értékek az emberi erő százalékos mértékű támogatása (azaz turbó fokozatban a befektetett energiánk háromszorosát biztosítja az elektromos motor). Természetesen a fokozatválasztás nagyban befolyásolja a megtehető kilométereink számát, ezért nem javasoljuk, hogy indokolatlanul turbo fokozatban használd az elektromos kerékpárod :)

A rendszer a legfejlettebb nyomaték szenzor és a kerék fordulatszám függvényében, percenként 1000 mintavétellel szabályozza a rásegítés mértékét. Ennek köszönhetően végtelenül precíz és kifinomult a működése. 

 

Az Intuvia kijelző információi és használata:

A levehető folyadék kristályos (LCD) kijelzőn a legfontosabb információkat látjuk illetve itt kapcsoljuk be a rendszert, a kerékpár világítását (ha van), a szervizek ide csatlakoztatják a diagnosztikai eszközt illetve akár a telefonunkat is tölthetjük egy megfelelő USB kábel segítségével. Az LCD kijelző háttér világítással rendelkezik, ami a bekapcsoláskor automatikusan aktiválódik. A kijelzőn látható vagy választható funkciók az alábbiak:

  • a kiválasztott rásegítési mód (ECO, TOUR, SPORT és TURBO)
  • az akku töltöttsége (ami az akkumulátor oldalán is látható). Egy-egy mező 20-20%-ot jelent.
  • az aktuális sebességünk
  • összes megtett út kilométerben (halmozott, nem törölhető)
  • napi megtett út (törölhető érték)
  • a becsült hatótávolságunk (érdemes megfigyelni akár álló helyzetben a különböző rásegítési módoknál a becsült hatótáv változásokat)
  • kerékpározással töltött idő (törölhető érték)
  • átlagsebesség (törölhető érték)
  • maximális sebesség  (törölhető érték)

Bikelife szaki: a Bosch Intuvia kijelzőt fixálhatjuk egy csavarral a konzolon, vagy könnyedén levehetjük, ha parkolunk valahol. Bármelyik leehetőséget választjuk, megóvjuk vele az értékes központi kijelzőnket. 

 

A rásegítő mód kapcsolója:

A rásegítő módokat egy úgynevezett távirányítóval vezéreljük, ami az Intuvia központi displayhez kapcsolódik.

A vezérlő a bal oldali markolat mellett közvetlenül helyezkedik el, így biztonságosan, a markolat elengedése nélkül tudunk választani az öt mód közül (az első a kikapcsolt állapot, amikor az elektromos rásegítés nem működik, vagyis kerékpárunkat csak a saját erőnkkel hajtjuk).

Ugyanezen a vezérlőn találjuk a Walk assist vagyis tolás segítő funkció kapcsolóját, ami 6 km/h tempóig segít bennünket feltolni a kerékpárunkat kaptatókon, meredek utakon, partoldalakon vagy jelentősen megrakott állapotban.

Találunk még egy "I" mint információ gombot, mellyel a központi Intuvia display által mutatott értékek közül választhatjuk ki éppen azt, amire kíváncsiak vagyunk (megtett táv, becsült hatótáv, átlag  sebesség stb.). 

 

Az akkumulátor:

A Li-ion technológiájú PowerTube 625 integrált megoldásként teljesen zártan a vázban helyezkedik el. Minden külső hatástól védve. Élettartama minimum 500 töltési ciklus, ami a gyakorlatban 4-7 évet jelent. Töltése (teljesen lemerült esetben) a gyárilag hozzá járó Standard töltővel 4.9 óra.

A nagyobb akkumulátor miatt a nagyobb 4A-s Bosch Standard töltő jár hozzá.

Az akku 40 darab Li-ion cellát tartalmaz. A cellák működését az akkupakkba épített elektronika folyamatosan figyeli, gátolja a túlmelegedést és a teljes lemerülést is.

Ha az akku lemerült (a kijelzőn az első akku szegmens is üressé vált) a világításunk és a kijelzőnk még körülbelül két órán keresztül működik, azaz eljuthatunk biztonságosan az első konnektorig :)

A korszerű akkupakkunk súlya mindössze 3,5 kg (töredéke egy hasonló kapacitású ólom akkumulátorénak).

Bikelife Szaki:  Az akku a kerékpárból kivéve is tölthető, így kis súlyának köszönhetően bárhová magunkkal vihetjük és feltölthetjük.

 

A "misztikus" hatótávolságról néhány gondolat:

A téma sokrétűségét jól mutatja, hogy a KTM Macina Tour P610 egy feltöltéssel megtehető távolsága a hivatalos adatok szerint 80-200 kilométer között változik. Mitől is függ ez az adat? Röviden mindentől... Néhány példa a szemléltetés érdekében:

  • az alkalmazott rásegítési mód
  • a kerékpározási stílusunk (elinduláskor maximálisan hagyatkozunk a motorra vagy mi is nyomjuk a pedált)
  • a pedálcsapás számunk (a motor 75 pedálfordulat / perc hajtásra van optimalizálva, akkor működik a leghatékonyabban)
  • a kerékpáros súlya (+ az esetleges csomagoké)
  • az akku töltöttsége
  • a domborzat
  • az útburkolat milyensége
  • a szélerő
  • a gumiköpenyek profilja és nyomásértéke
  • használunk világítást vagy sem
  • a környezeti hőmérséklete

Vagyis nem véletlen, hogy nem publikálnak a márkák egzakt értékeket, hiszen az egyenlet sokismeretlenes... Persze ha be tudjuk helyettesíteni az ikszeket, máris pontosabbat képet kapunk. Ebben segít nekünk a Bosch hatótáv kalkulátora, ami nagyon beszédesen mutatja be a hatótávolság kérdéskör sokrétűségét. Kérjük kattints a Bosch emblémára és állítsd be a súlyodat, a motor típusát, az átlagsebességedet, az akku kapacitását és még több adatot:


Bikelife Szaki: Sík úton - hacsak nem merültek le a saját bio-akkumulátoraid - javasoljuk mindig használd az ECO funkciót, így az akku energiáit a komolyabb szintkülönbségek esetén mozgósíthatod.

 

A mechanikus részek:

A váz a KTM-től megszokott prémium minőségű alumínium ötvözet, melyet hidroforming technológiával és változó falvastagsággal tesznek olyan erőssé, ami akár 120 kg terhelést is elvisel.

Az integrált akkupakk, a rejtett kábelezés, az új szemet gyönyörködtető piros fényezés, a direkt tárcsafék rögzítés és az integrált kitámasztó tovább javítják az általános közérzetünket.

A bringa egy ebike specifikus teleszkóppal rendelkezik. Igazából műszakilag nagyon hasonló a "sima" trekking teleszkópokhoz, pusztán annyi a különbség, hogy kicsit igazítottak a teherbírásán. Hidraulikus lockout patronnal is rendelkezik. Ez utóbbi akkor hasznos, ha a pedálozásba fektetett energiánkból egyetlen wattot sem szeretnénk elpocsékolni az emelkedőkön vagy a jó minőségű sík aszfalt utakon.

A váltásról a már említett 10 fokozatú Deore rendszer gondosodik. Fokozatszám szempontjából top, alkatrészcsalád szempontjából pedig a közép kategóriát képviseli.

A kerékpár szegecselt duplafalú abroncsokon, elől és hátul pedig Deore M6000-es agyakon gördül. A probléma mentes tartósságot a rendkívüli szakítószilárdságú svájci DT küllőkkel garantálják. Sőt, a hátsó kerékben az extrém terepbringázáshoz kifejlesztett DT Alpine túlméretes küllőket találjuk.

Gumiból a német Schwalbe Energizer Plus Performance GreenGuard szúrásálló köpeny került a kerékpárra.

Az egyéb alkatrészek is a KTM prémium értékrend alapján kerültek kiválasztásra. Csupa-csupa prémium márka: B&M, SKS, Racktime, Selle Royal, Ergon, és saját márkás kiegészítők

Összefoglalás: tekintsük át még egyszer a pedelecek vagy e-bike-ok előnyeit:

  • Akkor is élménnyé válik a kerékpározás, ha egyébként nem vagyunk túl sportosak.
  • Kellemetlen emelkedőket is le tudunk küzdeni az elektromos rásegítéssel.
  • A korábban esetlegesen elképzelhetetlen távokat is leküzdhetjük.
  • Ha baráti körünknek, családunknak netán jobb a kondíciója, akkor is tudjuk tartani velük a tempót.
  • Ha munkába járunk, sem kell izzadtan megérkeznünk.
  • Akár nagyobb csomagokat is szállíthatunk.
  • Csendes és környezetbarát, nincs károsanyag-kibocsátás.
  • Üzemeltetése töredéke egy autónak.
  • Kerékpárnak minősül vagyis nem kell hozzá jogosítvány és kötelező biztosítás.
  • Az e-bike-ot is kell tekerni. Jobb keringés = hosszabb élet!

Jól tudjuk, hogy komoly döntés és beruházás egy elektromos kerékpár vásárlása, ezért ha bármi kérdésed van, örömmel állunk rendelkezésedre, sőt kérünk is, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén.

Sok vidám kilométert kíván egy e-bike nyergében a Bikelife csapat!

Gyártó KTM
Motor gyártója Bosch
Motor típusa Bosch Performance Line 3. generáció
Fő rendszer paraméterek 36V, 250W, pedálrásegítés
A motor maximális nyomatéka 65Nm
Rásegítés mértéke Eco 55%, Tour 120%, Sport 120-300%, Turbo 300%
Maximális támogatott sebesség 25 km/h
Hatótávolság ECO módban maximum 140-200km
Hatótávolság Turbo módban maximum 50-80km
Akku kapacitás Bosch PowerTube 625Wh
Akkumulátor rögzítése Integrált
Kijelző Bosch Intuvia LCD folyadékkristályos, távvezérlővel
Szenzor típusa Nyomaték érzékelő
Váz anyaga Macina Trekking Onroad Alloy 6061
Váz jellege és mérete női, 43 cm
Teleszkóp Suntour NCX-D rugós, hidraulikus lockouttal
Váltó Shimano Deore M4120-10 SGS shadow
Sebességfokozatok száma 10
Fék Shimano BR-MT200 hidraulikus tárcsafék
Kerékagyak Shimano Deore M6000
Küllők Elöl 2mm-es DT Champion, hátul 2,3mm-es DT Alpine
Súly pedállal és kitámasztóval 26,7kg

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!