Specifikáció
KTM Life 1964 Cross női cross kerékpár
30 fokozatú Deore/Deore XT váltórendszer, hidraulikus társafék, fekete, 46cm-es vázméret
A széles KTM cross paletta harmadik legerősebb műszaki tartalmú modellje, egyben a hazai KTM cross hívők második legnagyobb számban választott kerékpárja (a legnépszerűbb a KTM Life Road). Tekintsük át röviden a kerékpár műszaki összeállítását.
Váz
Végtelenül elegáns és visszafogott mattfekete dizájn nüansznyi narancs jelzésekkel. Erős és könnyű triplán húzott alumínium csöves váz, hibátlan és szép hegesztési varratokkal. Egyedi megoldások: rejtett bowdenvezetés a vázban, a MTB-októl megörökölt betonerős tapered (nagyobb csapágyas) fejcső, statikailag a tárcsaféknél fellépő erőkre optimalizált hátsó háromszög.
Teleszkóp
Suntour NCX-E RL Air levegőcsillapítású villa, hidraulikus Lock-out-al (a zárható villák hosszú kaptatókon vagy országutakon praktikusak, hiszen segítségükkel szinte merevvé tehető a villa vagyis az a pedálozásba fektetett energiánkat nem a teleszkóp rugózása nyeli el), állítható előfeszítéssel. Merev, 30 mm átmérőjű becsúszószárak, könnyű és erős magnézium ötvözet villaváll, 63 mm-es rugóút. Igényes és innovatív műszaki tartalmú villa sportos használatra.
Erőátvitel
Az integrált - 24 mm átmérőjű - tengelyes Shimano Deore hajtómű szokatlan merevséget biztosít még súlyosabb kerékpárosok alatt is. Ez pontos és gyors váltást biztosít a kategóriában megegyező Deore első váltóval. Ez a legjobb megoldás, amikor egy rendszerből való, egymáshoz tervezett komponenseket használ a gyártó. Sajnos időnként azt tapasztaljuk, hogy például az első váltók spórolás áldozataivá lesznek... A hátsó váltó Shimano Deore XT, ami jelenleg a trekking kategória csúcsát képviseli. A 3x10 fokozatú rendszer áttételezése gyakorlatilag bármilyen terepviszony közepette szinte minden erőnléthez optimális hajtást biztosít. A hajtómű 26-36-48 fogú, a fogaskoszorú pedig 11-től 34 fogig tartalmaz lánckerekeket. Természetesen mindezt a Shimano Deore SL-T6000-es Rapidfire váltókarjával vezérelhetjük a lehető legpontosabban.
Fékezés
A hatékony és biztonságos Shimano MT400-as hidraulikus fékek a V-fékekhez szokott bringásoknak elképesztő élményt nyújtanak, mind a hihetetlenül könnyed működésben, mind a fékezés hatékonyságában. Ezek a Shimano fékek rendkívül megbízhatóak és ritkán kell szervizelni őket. Rengeteg neves nemzetközi gyártó használja őket.
Kerekek
Szintén nagyon fontosak a problémamentes kerékpározás szempontjából a jó minőségű abroncsok, kerékagyak és küllők, elég ha csak a rossz utakra gondolunk. A KTM mindig nagyon ügyelt a legjobb minőségű alkatrészek beépítésére, így például RM rozsdamentes, húzott, tehát változó vastagságú küllő került a bringába. A köpenyek és belsők a német Schwalbe cégtől származnak. Az abroncsok hierarchiájában a duplafalú és szegecseléssel erősített küllőfuratú felnik képviselik a csúcsot - egy ilyen modellt találunk a bemutatott kerékpáron. A kerékcsapágyakon szintén nem spórolt az osztrák gyártó, hiszen Deore M6000-es Centerlock-os (a Shimano saját fejlesztésű féktárcsa rögzítése) modelleket találunk a Life 1964 Cross-on
Egyebek
Az Ergon GP30 markolat és kormányvég kombináció a német műszaki egyetemmel együttműködő fejlesztők közös érdeme. A kormánycsapágy a KTM saját fejlesztésű és profik által gyártott terméke. A nyereg, nyeregcső, kormány a KTM cég saját terméke, a kerékpár kategóriájának megfelelő minőségben. Tartozéka még az állítható hosszúságú KTM kitámasztó.
Méret táblázat
