Specifikáció
KTM Life 1964 trekking férfi túra kerékpár
30 fokozatú Deore XT váltó, hidraulikus tárcsafék, matt fekete, 56cm
A KTM méltó módon tiszteleg a kezdetek előtt. A limitált Life 1964 trekking a KTM kerékpárgyártás kezdetének tiszteletére készült, az árához képest a lehető leggazdagabb műszaki tartalommal. Tehetségei a decens és minimalista dizájn és a brutálisan erős műszaki tartalom. Hagyd, hogy a részletek meggyőzzenek...
A váz és teleszkóp
Akár kontinentális túráknak is nekivághatsz vele. Egy kaland a család ifjú tagjaival, némi versengés a barátokkal, csomagos túrák? A KTM Life 1964 minden helyzetben megállja a helyét. A felső kategóriás KTM trekking bringák vázgeometriája egészen elképesztő. Hagyományosan úgy néz ki a dolog, hogy a túra kerékpárok sokat áldoznak fel a precíz irányításból és a jó kezelhetőségből a kényelem oltárán. De valahol itt kereshetjük a különbséget márka és márka között. A KTM-nek sikerült megtalálnia azt a pontot, hogy a sport kerékpárokhoz hasonló irányítást és érzést kapjuk a prémium túra bringáktól megszokott kényelem mellett.
Ha sokat tekertél már trekking bringán, akkor ezt nagyon fogod élvezni. Ha pedig ez lesz az első, akkor csak egy valamit fogsz érezni: a tökéletességet.
A teleszkóp az SR Suntour palettájának egyik oszlopos tagja, az NCX-E-AIR-LO 63 mm-t mozgó levegős villája. Így könnyedén be tudod állítani a rugózást a testsúlyodhoz és kerékpározási stílusodhoz. A lock-out karral pedig a felfeléken zárhatod a villát, hogy az energiád maximuma a pedálokra hasson. Kifinomult műszaki megoldás a homlokcsőben elbújó integrált bowdenvezetés, ami az egyedisége mellett praktikus és szép is. A vázon természetesen megtaláljuk a kitámasztó, csomagtartó és sárvédő rögzítő pontokat - sőt, mindezek tartozékai is a bringának.
A kormánycsapágy is egy speciális megoldás. Egy ütköző van beépítve, így egy bizonyos foknál jobban nem lehet a kormányt körbefordítani. Abban segít, hogy ha csomagokkal teljesen megpakolod a kerékpárt, kormánytáskát, akkor letámasztva nem fog kifordulni a kormány és eldőlni a bringa. Mellékesen a kiforduló kormány nem töri le a lámpát és a bowdeneket, fékcsövet sem feszíti meg. Tudom, mi jár az agyadban, de megnyugtathatlak. Semmilyen szinten nem befolyásolja a kormányzást. Tapasztalatból mondjuk, egy helyben meg lehet fordulni a bringával.
Meghajtás
Meghajtás terén sem kell a szomszédba menni egy kis kraftért. A 30 fokozatú trekking specifikus Deore/Deore XT váltórendszer az Alpokban is hibátlanul tejesíthet. Mindezt precízen kiszolgálja a Deore szintű FC-T551 Octalink tengelyes hajtómű, mely a súlyosabb felhasználók alatt is merev marad. Áttételezése a szokásosnak mondható trekking, 48-11-es legnagyobb és 26-34-es legkisebb végáttételekkel. A 30 fokozatú váltórendszernek hála soha nem fogsz találkozni áttételi lyukakkal, minden helyzetben megtalálod a megfelelő fokozatot.
Fékek
A mára természetesnek mondható hidraulikus tárcsafékek a Shimanotól érkeznek. A BR-MT200-as széria mind fékerőben, mind adagolhatóságban nagyon jól teljesít. A fék tárcsák (rotorok) a KTM-től megszokott módon elől 180 mm, hátul pedig 160 mm átmérőjűek.
Kerekek
Spórolásnak nyoma sincs, még ezen rendre hányatott sorsú alkatrész terén sem. A kerékpár agyai golyós/kónuszos rendszerűek, ami egyértelműen Shimano agyakat takar, azt is az Alivio (hátsó agy) termékcsaládból. Az elsőkerékben gyorszáras DH-3D72 Shimano Deore agydinamó teljesít, mely túlfeszültség védelemmel is rendelkezik. A felni dupla falú, szegecselt kivitelű. Rendeltetésszerű használat mellett szinte nulla a meghibásodás esélye. Nagyon jól néznek ki rajta a Schwalbe Marathon Racer 40-622mm-es gumik.
Egyéb alkatrészek
A kormány, kormányszár, nyeregcső és nyeregcsőbilincs illetve pedál a KTM saját Line alkatrészcsaládjából származik. A kitámasztó a német Hebie-től származik, a sárvédők a szintén német SKS-től. A származás tekintetében csak ismételhetnénk magunkat a Busch & Müller világítás rendszer esetén is, mely mindent tud, ami szükséges 2022-ben, és rendkívül szuper fényképet ad.
| Eredeti gyártói cikkszám | 022212116 |
| Kerékabroncs fajtája | Duplafalú erősített szegecselt |
| Terhelhetőség | 116kg |
| Testmagasság | 185-195cm |
| Gyártó | KTM |
| Felhasználási terület | Túrázás |
| Nem | Férfi |
| Váz (anyaga) | Alumínium |
| Váz mérete | 56cm |
| Kerék méret collban | 28" |
| Villa vagy teleszkóp | SR Suntour NCX-E AIR HLO, 63mm mozgás, levegős rugózás, hidraulikus lockout |
| Fokozatok száma | 30 |
| Első váltó | Shimano Deore FD-T6000 |
| Hátsó váltó | Shimano Deore XT |
| Váltókar | Shimano Deore SL-T6000 |
| Hajtómű fajtája | Octalinkes |
| Hajtómű | Shimano Deore FC-T551 (48x36x26 fog) |
| Hajtóműcsapágy | Shimano monoblokk BB-ES300 Octalink |
| Pedál | KTM COMP Onroad |
| Fogaskoszorú | Shimano HG500-10 (11-34 fogas) |
| Lánc | Shimano HG54-10 |
| Fék fajtája | Tárcsafékes |
| Fék | Shimano BR-MT200 |
| Fékkar | Shimano BL-MT200 |
| Féktárcsa | Shimano Deore RT54 CL 180 / Deore RT54 CL 160 |
| Felnik | KTM 28" Casual |
| Kerékagyak | Shimano Deore DH-3D72 agydinamó, Shimano Alivio FH-M4050 kazettás hátsó agy |
| Küllők | Richman 2.0 INOX fekete |
| Köpenyek | Schwalbe Marathon Racer Performance RaceGuard, 40-622mm |
| Kormány | KTM Line Rizer20 hajlított 640mm |
| Kormányszár | KTM Line 17° E:110mm, 31,8mm befogó |
| Kormánycsapágy | KTM TEAM 1 1/8"-1.5" 15mm |
| Kategória | Trekking, túra |
| Markolat | Ergon GP30 ergonómikus, kormányszarvval |
| Nyereg | Selle Royal Essenza Moderate |
| Nyeregcső | KTM LINE Tour 27.2mm |
| Világítás | első: Busch & Müller Lumotec MYC LED 50 Lux, hátsó: Busch & Müller Toplight 2C LED állófény |
| Sárvédő | SKS PET A 46 R |
| Extrák | KTM Racktime light (snap-it 1.0+2.0), Horn Catena láncvédő, KTM hátsó kitámasztó |
| Súly kg | 15.1 |
| Információ | A gyártó a kerékpárok műszaki tartalmát egyoldalúan megváltoztathatja az eredeti műszaki specifikációban leírt alkatrésszel hasonló tudású és minőségű komponensre. |
