Specifikáció
KTM2020 Life Road férfi trekking kerékpár
Shimano Deore 27 fokozatú váltó, 51cm vázmagasság
Amikor új kerékpárt vásárolsz a legfontosabb szempont, hogy mire szeretnéd használni. Pontosan tudjuk, hogy milyen nehéz erre válaszolni, ha nem valamilyen speciális célra keresel kerékpárt. Ki látja előre azt, hogy az elkövetkezendő 10 évben mire kellhet még? Szeretnénk megnyugtatni nem vagy ezzel egyedül. Ez az igény vagy éppen a pontos igények hiánya miatt született meg a cross kategória. Illetve ezen belül nem véletlen lett az elmúlt évek legkelendőbb és legkedveltebb modellje a Life Road.
Miért lett a legsikeresebb? Nézzük csak sorjában.
Váz
Váza a sportosság mellett rendkívüli kényelmet is kínál, amit más gyártók kerékpárjai nem, vagy csak igen ritkán tudnak. A mindennapokban ez annyit jelent, hogy ha csak lazán akarsz tekeregni a családdal, nézelődős módban túrázgatni, akkor ezt kényelmesen megteheted. Viszont, ha sportolni akarsz, a határaidat feszegetni vagy 10 perc alatt beérni a munkahelyedre, holott az 20 perc távolságra van, akkor sem fogsz csalódni. A vázakat Európában festik és matricázzák, ez kölcsönöz nekik hibátlan megjelenést és tartós fényezést. A designról a IF Design Award győztes Group Dejour gondoskodott.
Meghajtás
A meghajtó rendszer Shimano Altus-Acera-Deore alkatrészek jól összeválogatott egyvelege. 27 fokozatú, mely a széles áttételi tartomány mellett finom váltásokat és pontos működést garantál neked sok ezer kilométeren keresztül. Ennek a fokozatszámnak az előnye, hogy szinte sohasem fordul elő, hogy az egyik fokozat nehéz a másik meg már túl könnyű. További előny, hogy mára a fenntartási költsége is alacsony. Mérsékelt áron juthatunk majd új lánchoz és fogaskoszorúkhoz. A váltó-fékkar egy teljesen új fejlesztésű darab. Működésre az Acera teljesítményét hozza. Amiben teljesen új, hogy most már a középkategória aljára is beszivárgott a hidraulikus tárcsafék. A szerkezetről bővebben lentebb olvashatsz.
Fékek
Kétség kívül az egyik leghívogatóbb komponense a bringának a hidraulikus tárcsafék. A váltó-fékkar Altus SL-M201 típusú. Igen-igen. A féknyereg megjelenésében és teljesítményében is illeszkedik a váltókarhoz. Na de mit várhatsz ettől a féktől? Teljesen időjárásfüggetlen használatot. Kiváló adagolhatóságot és ha a szituáció úgy kívánja brutális fékerőt. Többször felmerül az a kérdés, hogy drága-e javítani, otthon szükséges-e bármit is csinálni vele. A válasz nem és nem. A fenntartási költségei hasonlatosak a V-fékéhez. Igaz, hogy az egyes kopó alkatrészek drágábbak, de ritkábban kell cserélni őket. A kerékpár egész életére nézve ugyanott vagy. Az alacsony és közepes minőségű V-fékek hibája, hogy sajnos hiába vannak precízen beállítva a bowden folyamatos nyúlásával, a fékpofák kopásával mindig igényel némi utánállítást. Erre nincs szükség a hidraulikus tárcsafék esetében. Ha egyszer jól be lett lőve, akkor ideális esetben nem kell hozzányúlni egészen a következő fékbetét cseréig.
Kerekek
Keveset emlegetett, mégis fontos komponense a kerékpárnak. A KTM tudja ezt, ezért csakis a legjobb minőségű alkatrészekből állítja össze kerékpárjai kerekeit. A felnik a már régóta bizonyító KTM Line széria darabjai. Duplafalúak és a küllőfuratoknál szegeccsel erősítettek. Normál használat mellett szinte lehetetlen lestrapálni őket. A felnitől az extra nagy szakító szilárdságáról híres Sapim rozsdamentes küllők nyúlnak el egészen a kerék lelkéig a Shimano agyakig. Technológiájukat tekintve golyós-kónuszosak, melyek kiváló gördülést és tartós használatot tesznek lehetővé. Előnyük, hogy olcsón és könnyen szervizelhetők és a márkát ismerve, ha 10 év múlva kell majd egy jobbos hátsó kónusz, akkor biztos lehetsz benne, hogy napokon belül beszerezhető. A felnin a német Schwalbe Smart Sam gumik feszülnek. A MTB kategóriában született meg a Smart Sam mintázat, ami alapvetően szilárd felületekre lett kifejlesztve, tehát döngölt földre, kemény murvára. Természetesen aszfalton is kiváló szolgálatot teljesít.
Egyéb alkatrészek
Az egyéb kiegészítő alkatrészek szintén a KTM-től érkeznek. A KTM kormánnyal, kormányszárral és nyeregcsővel lesz a kerékpár egy olyan kerek egész, melyre ha rápattansz egyből ...hatalmába kerít az a bizonyos érzés... Egy KTM-en ülök!
Méret táblázat
