KTM Macina Classic 8 A+5 elektromos kerékpár Bosch Active Line meghajtás női monováz, méret: 51cm
899.990 Ft

KTM Macina Classic 8 A+5 elektromos kerékpár Bosch Active Line meghajtás női monováz, méret: 51cm

899.990 Ft
Gyártó: KTM
Szerezhető klubpontok: i
0

Korábban leküzdhetetlen emelkedők megmászása? A szokásosnál messzebb jutás? Együtt tekerés erősebb csapattal? Izzadtságmentes munkába járás? Könnyed gyerekhordás bölcsibe, oviba? Nehezebb mozgású esetleg idősebb emberek éltető és fenntartható testmozgása? Rehabilitáció? Környezet szeretet? IGEN, ez mind-mind a pedelec-ek (más néven e-bike-ok vagy pedálrásegítéses elektromos kerékpárok) sajátja... Sőt van még egy mindent vivő lapunk: a testmozgás élménnyé válik általa!

 

Ha kipróbálod, Te is érezni fogod! Pláne egy valódi KTM nyergében...

Specifikáció

Komfort jegyében került összeállításra minden eleme. Klasszikus formák és klasszikus elemek vegyítve a kerékpározás legmondernebb technológiáival. A kényelemből jelesre vizsgázó városi, alacsony átlépési magasságú váz egyenes derekú tekerést tesz lehetővé. Széles nyereg, csuklótámaszos ergonomikus markolat, hajlított kormány és még sorolhatnánk... Amíg a "hagyományos" városi bringák tényleg csak a városban teljesítenek jó, addig az elektromos rendszerrel szerelt társaikkal a túrázás sem lehetetlen. Ha csak és kizárólag a minőségi időtöltés a cél, akkor megtaláltad a legjobb bringát. Milyen technika mizsukál a bringa alatt? Íme:

 

A Bosch Active Line:

A Bosch Active Line a Bosch paletta beugró kategóriás meghajtó egysége. A beugró kategória természetesen csak nagyon időzejeles, hiszen a 40Nm-es forgatónyomaték kevésnek tűnhet elsőre a Performance CX 75Nm-éhez képest, de még így is hozza egy 400cm3-es sportmotor nyomatékát. A harmonikus és könnyed kerékpározáshoz talán nem is kell ennél több... Az Active Line rendeszer esetén is négy rásegítési mérték közül választhatunk: ECO (40%), TOUR (100%), SPORT (170%) és TURBO (250%), ahol a zárójelben látható értékek az emberi erő százalékos mértékű támogatása (azaz turbó fokozatban a befektetett energiánk két és félszeresét biztosítja az elektromos motor). Természetesen a fokozatválasztás nagyban befolyásolja a megtehető kilométereink számát, ezért nem javasoljuk, hogy indokolatlanul turbo fokozatban használjuk elektromos kerékpárunkat :) A rendszer a legfejlettebb nyomaték szenzor és a kerék fordulatszám függvényében, percenként 1000 mintavétellel szabályozza a rásegítés mértékét. Ennek köszönhetően végtelenül precíz és kifinomult a Macina Classic működése. 

 

Az Intuvia kijelző információi és használata:

A levehető folyadék kristályos (LCD) kijelzőn a legfontosabb információkat látjuk illetve itt kapcsoljuk be a rendszert, a kerékpár világítását (ha van), a szervizek ide csatlakoztatják a diagnosztikai eszközt illetve akár a telefonunkat is tölthetjük egy megfelelő USB kábel segítségével. Az LCD kijelző háttér világítással rendelkezik, ami a bekapcsoláskor automatikusan aktiválódik. A kijelzőn látható vagy választható funkciók az alábbiak:

 

  • a kiválasztott rásegítési mód (ECO, TOUR, SPORT és TURBO)
  • az akku töltöttsége (ami az akkumulátor oldalán is látható). Egy-egy mező 20-20%-ot jelent.
  • az aktuális sebességünk
  • összes megtett út kilométerben (halmozott, nem törölhető)
  • napi megtett út (törölhető érték)
  • a becsült hatótávolságunk (érdemes megfigyelni akár álló helyzetben a különböző rásegítési módoknál a becsült hatótáv változásokat)
  • kerékpározással töltött idő (törölhető érték)
  • átlagsebesség (törölhető érték)
  • maximális sebesség  (törölhető érték)
 

Bikelife szaki: a Bosch Intuvia kijelzőt fixálhatjuk egy csavarral a konzolon, vagy könnyedén levehetjük, ha parkolunk valahol. Bármelyik leehetőséget választjuk, megóvjuk vele az értékes központi kijelzőnket. 

 

A rásegítő mód kapcsolója:

A rásegítő módokat egy úgynevezett távirányítóval vezéreljük, ami az Intuvia központi displayhez kapcsolódik. A vezérlő a bal oldali markolat mellett közvetlenül helyezkedik el, így biztonságosan, a markolat elengedése nélkül tudunk választani az öt mód közül (az első a kikapcsolt állapot, amikor az elektromos rásegítés nem működik, vagyis kerékpárunkat csak a saját erőnkkel hajtjuk). Ugyanezen a vezérlőn találjuk a Walk assist vagyis tolás segítő funkció kapcsolóját, ami 6 km/h tempóig segít bennünket feltolni a kerékpárunkat kaptatókon, meredek utakon, partoldalakon vagy jelentősen megrakott állapotban. Találunk még egy I mint információ gombot, mellyel a központi Intuvia display által mutatott értékek közül választhatjuk ki éppen azt, amire kíváncsiak vagyunk (megtett táv, becsült hatótáv, átlag  sebesség stb.). 

 

Az akkumulátor:

A Li-ion technológiájú Power Pack 500 a csomagtartóba integráltként remek látványt nyújt, nem veszik el kerékpárunk kerékpár jellege. Az akku cilinder zárral védett az illetéktelenek ellen. Élettartama minimum 500 töltési ciklus, ami a gyakorlatban 4-7 évet jelent. Töltése (teljesen lemerült esetben) 3,5 óra. Természetesen a kerékpárhoz tartozék az eredeti Bosch töltő. Az akku 40 darab Li-ion cellát tartalmaz. A cellák működését az akkupakkba épített elektronika folyamatosan figyeli, gátolja a túlmelegedést és a teljes lemerülést is. Ha az akku lemerült (a kijelzőn az első akku szegmens is üressé vált) a kijelzőnk még körülbelül két órán keresztül működik, azaz eljuthatunk biztonságosan az első konnektorig :) A korszerű akkupakkunk súlya mindössze 2,5 kg (töredéke egy hasonló kapacitású ólom akkumulátorénak). Az akku töltő a kerékpár tartozéka.

 

Bikelife Szaki:  Az akku a kerékpárból kivéve is tölthető, így kis súlyának köszönhetően bárhová magunkkal vihetjük és feltölthetjük.

 

A "misztikus" hatótávolságról néhány gondolat:

A téma sokrétűségét jól mutatja, hogy a KTM Macina Classic egy feltöltéssel megtehető távolsága a hivatalos adatok szerint 50-150 kilométer között változik. Mitől is függ ez az adat? Röviden mindentől... Néhány példa a szemléltetés érdekében:

  • az alkalmazott rásegítési mód (emlékeztetőül az erőnk 40, 100, 170 vagy 250%-a válaszható)
  • a kerékpározási stílusunk (elinduláskor maximálisan hagyatkozunk a motorra vagy mi is nyomjuk a pedált)
  • a pedálcsapás számunk (a motor 75 pedálfordulat / perc hajtásra van optimalizálva, akkor működik a leghatékonyabban)
  • a kerékpáros súlya (+ az esetleges csomagoké)
  • az akku töltöttsége
  • a domborzat
  • az útburkolat milyensége
  • a szélerő
  • a gumiköpenyek profilja és nyomásértéke
  • a környezeti hőmérséklet

 

Vagyis nem véletlen, hogy nem publikálnak a márkák egzakt értékeket, hiszen az egyenlet sokismeretlenes... Persze ha be tudjuk helyettesíteni az ikszeket, máris pontosabb képet kapunk. Ebben segít nekünk a Bosch hatótáv kalkulátora, ami nagyon beszédesen mutatja be a hatótávolság kérdéskör sokrétűségét. Kérjük kattints a Bosch emblémára és állítsd be a súlyodat, a motor típusát, az átlagsebességedet, az akku kapacitását és még több adatot:



 

Bikelife Szaki: Sík úton - hacsak nem merültek le a saját bio-akkumulátoraink - javasoljuk mindig használd az ECO funkciót, így az akku energiáit a komolyabb szintkülönbségek esetén mozgósíthatod.

 

A mechanikus részek:

A váz a KTM-től megszokott prémium minőségű alumínium ötvözet, melyet hidroforming technológiával és változó falvastagsággal tesznek olyan erőssé, ami akár 130 kg terhelést is elvisel. A csomagtartóba integrált akkupakk, a rejtett kábelezés, a klasszikus fekete matt festés, a direkt tárcsafék rögzítés és az integrált kitámasztó tovább javítják az általános közérzetünket. Az e-bike specifikus Suntour NEX E25 teleszkóp erősített rugózó egységet és hidraulikus lockout patront tartalmaz. Ez utóbbi akkor hasznos, ha a pedálozásba fektetett energiánkból egyetlen wattot sem szeretnénk elpocsékolni az emelkedőkön vagy a jó minőségű sík aszfalt utakon. A váltás gyorsaságáról és precizitásáról a nyolcfokozatú Shimano Nexus 8 váltó gondoskodik. A kerékpár szegecselt duplafalú abroncsokon és Shimano csapágyakon gördül. A probléma mentes tartósságot a rendkívüli szakítószilárdságú svájci DT küllőkkel és német Schwalbe Marathon Mondial szúrásálló köpenyekkel garantálja a KTM. Az egyéb alkatrészek is a KTM prémium értékrend alapján kerültek kiválasztásra.

 

Összefoglalás: tekintsük át még egyszer a pedelecek vagy e-bike-ok előnyeit:

 
  • Akkor is élménnyé válik a kerékpározás, ha egyébként nem vagyunk túl sportosak.
  • Kellemetlen emelkedőket is le tudunk küzdeni az elektromos rásegítéssel.
  • A korábban esetlegesen elképzelhetetlen távokat is leküzdhetjük.
  • Ha baráti körünknek, családunknak netán jobb a kondíciója, akkor is tudjuk tartani velük a tempót.
  • Ha munkába járunk, sem kell izzadtan megérkeznünk.
  • Akár nagyobb csomagokat is szállíthatunk.
  • Csendes és környezetbarát, nincs károsanyag-kibocsátás.
  • Üzemeltetése töredéke egy autónak.
  • Kerékpárnak minősül vagyis nem kell hozzá jogosítvány és kötelező biztosítás.
  • Az e-bike-ot is kell tekerni. Jobb keringés = hosszabb élet!

 

Jól tudjuk, hogy komoly döntés és beruházás egy elektromos kerékpár vásárlása, ezért ha bármi kérdésed van, örömmel állunk rendelkezésedre, sőt kérünk is, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén.

 

Sok vidám kilométert kíván egy e-bike nyergében a Bikelife csapat!

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!