Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében, hogy a weboldal a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Amennyiben Ön folytatja a böngészést, azt úgy tekintjük, hogy nincs kifogása a tőlünk érkező cookie-k fogadása ellen. A cookie beállításait később is személyre is szabhatja, a beállítások módosítása linkre kattintva. Bővebben adatvédelmi tájékoztatónkból tájékozódhat.
Termékek Menü
Gyors házhozszállításCsomagját akár másnap átveheti
Ön itt jár: > > >

KTM Macina Cross 9 CX5 elektromos kerékpár Bosch Performance Line CX meghajtás férfi vázméret: 51cm

Ár:
869.990 Ft
800.391 Ft
Kedvezmény: 8%
Gyártó: KTM
Elérhetőség: Utolsó 1 db raktáron
Várható szállítási díj: 5.999 Ft
Várható szállítási idő: 2019. február 19.

Korábban leküzdhetetlen emelkedők megmászása? A szokásosnál messzebb jutás? Együtt tekerés erősebb csapattal? Izzadtságmentes munkába járás? Könnyed gyerekhordás bölcsibe, oviba? Nehezebb mozgású esetleg idősebb emberek éltető és fenntartható testmozgása? Rehabilitáció? Környezet szeretet?

IGEN, ez mind-mind a pedelec-ek (más néven e-bike-ok vagy pedálrásegítéses elektromos kerékpárok) sajátja... Sőt van még egy mindent vivő lapunk: a testmozgás élménnyé válik általa!

 

Ha kipróbálod, Te is érezni fogod! Pláne egy valódi KTM nyergében...

A gondtalan kerékpározás titka: DEFEKTMENTESÍTŐ!
Hogyan válasszak vázméretet?
Miért kérd az üzembe helyezést avagy milyen állapotban kapod meg a kerékpárod?
Kérsz üzembe helyezést?:
Defektmentesítő folyadékot?:
Menny.:db

Specifikáció

Először röviden tekintsük át, hogy mire is való a Macina Cross e-bike. A neve azonnal elárulja, hogy cross kategóriájú modellel ismerkedünk, 28-as kerekekkel, közepesen széles gumikkal, közepesen sportos vázgeometriával. Kiváló társ lehet földúton, átlagos mércével tekintett terepen és természetesen mivel mindezeket jól tűri, az országúti kilométereket is vidáman habzsolhatja. A cross kerékpárfajta szinte mindenütt a világon a legnépszerűbb, legnagyobb számban fogyó kerékpár típus, hiszen rendkívül univerzális, szinte mindennel megbirkózik, elfogadható a súlya, nagy kerekeinek köszönhetően "haladós", vázgeometriája sportosan kényelmes, ugyanakkor fiatalos és dinamikus. De nem gond egy gyerekülés, családi kirándulás, sportos hétvégi hajtás, munkába járás sem. És most nézzük a technikát...

 

A Bosch Performance Line CX meghajtó egység:

A Bosch Performance Line CX 2018-ban a legerősebb 250W-os (még kerékpárnak minősülő) meghajtóegység, a paletta legnagyobb, 75Nm-es maximális nyomatékával és turbó fokozatban 300%-os rásegítéssel. A Bosch szerint nagyon sportos megindulási tulajdonságokkal (a skála így épül fel: harmonikus, agilis, sportos, dinamikus és nagyon sportos) rendelkező meghajtás turbó fokozatban valóban mellbevágó élményt biztosít... Ha már a turbóról beszélünk, ismerkedjünk meg a rendszer fokozataival. Négy rásegítési mérték közül választhatunk: ECO (50%), TOUR (120%), SPORT (120-300%) és TURBO (300%), ahol a zárójelben látható értékek az emberi erő százalékos mértékű támogatása (azaz turbó fokozatban a befektetett energiánk háromszorosát biztosítja az elektromos motor). Természetesen a fokozatválasztás nagyban befolyásolja a megtehető kilométereink számát, ezért nem javasoljuk, hogy indokolatlanul turbo fokozatban használjuk a Macina Cross CX4 elektromos kerékpárunkat :) A rendszer a legfejlettebb nyomaték szenzor és a kerék fordulatszám függvényében, percenként 1000 mintavétellel szabályozza a rásegítés mértékét. Ennek köszönhetően végtelenül precíz és kifinomult a Macina Cross működése. 

 

Az Intuvia kijelző információi és használata:

A levehető folyadék kristályos (LCD) kijelzőn a legfontosabb információkat látjuk illetve itt kapcsoljuk be a rendszert, a kerékpár világítását (ha van), a szervizek ide csatlakoztatják a diagnosztikai eszközt illetve akár a telefonunkat is tölthetjük egy megfelelő USB kábel segítségével. Az LCD kijelző háttér világítással rendelkezik, ami a bekapcsoláskor automatikusan aktiválódik. A kijelzőn látható vagy választható funkciók az alábbiak:

 

  • a kiválasztott rásegítési mód (ECO, TOUR, SPORT és TURBO)
  • az akku töltöttsége (ami az akkumulátor oldalán is látható). Egy-egy mező 20-20%-ot jelent.
  • az aktuális sebességünk
  • összes megtett út kilométerben (halmozott, nem törölhető)
  • napi megtett út (törölhető érték)
  • a becsült hatótávolságunk (érdemes megfigyelni akár álló helyzetben a különböző rásegítési módoknál a becsült hatótáv változásokat)
  • kerékpározással töltött idő (törölhető érték)
  • átlagsebesség (törölhető érték)
  • maximális sebesség  (törölhető érték)
 

Bikelife szaki: a Bosch Intuvia kijelzőt fixálhatjuk egy csavarral a konzolon, vagy könnyedén levehetjük, ha parkolunk valahol. Bármelyik leehetőséget választjuk, megóvjuk vele az értékes központi kijelzőnket. 

 

A rásegítő mód kapcsolója:

A rásegítő módokat egy úgynevezett távirányítóval vezéreljük, ami az Intuvia központi displayhez kapcsolódik. A vezérlő a bal oldali markolat mellett közvetlenül helyezkedik el, így biztonságosan, a markolat elengedése nélkül tudunk választani az öt mód közül (az első a kikapcsolt állapot, amikor az elektromos rásegítés nem működik, vagyis kerékpárunkat csak a saját erőnkkel hajtjuk). Ugyanezen a vezérlőn találjuk a Walk assist vagyis tolás segítő funkció kapcsolóját, ami 6 km/h tempóig segít bennünket feltolni a kerékpárunkat kaptatókon, meredek utakon, partoldalakon vagy jelentősen megrakott állapotban. Találunk még egy I mint információ gombot, mellyel a központi Intuvia display által mutatott értékek közül választhatjuk ki éppen azt, amire kíváncsiak vagyunk (megtett táv, becsült hatótáv, átlag  sebesség stb.). 

 

Az akkumulátor:

A Li-ion technológiájú Power Pack 500 félig a vázba integrált megoldásként szebb és kevésbé sérülékeny, mint a külső akkumulátorok. Az akku cilinder zárral védett az illetéktelenek ellen. Oldalán 5 LED jelzi a töltöttségét (mindegyik LED 20%-ot jelent). Élettartama minimum 500 töltési ciklus, ami a gyakorlatban 4-7 évet jelent.Töltése (teljesen lemerült esetben) 4 óra. Természetesen a kerékpárhoz tartozék az eredeti Bosch töltő. Az akku 40 darab Li-ion cellát tartalmaz. A cellák működését az akkupakkba épített elektronika folyamatosan figyeli, gátolja a túlmelegedést és a teljes lemerülést is. Ha az akku lemerült (a kijelzőn az első akku szegmens is üressé vált) a világításunk és a kijelzőnk még körülbelül két órán keresztül működik, azaz eljuthatunk biztonságosan az első konnektorig :) A korszerű akkupakkunk súlya mindössze 2,5 kg (töredéke egy hasonló kapacitású ólom akkumulátorénak). Az akku töltő a kerékpár tartozéka.

 

Bikelife Szaki:  Az akku a kerékpárból kivéve is tölthető, így kis súlyának köszönhetően bárhová magunkkal vihetjük és feltölthetjük.

 

A "misztikus" hatótávolságról néhány gondolat:

A téma sokrétűségét jól mutatja, hogy a KTM Macina Cross egy feltöltéssel megtehető távolsága a hivatalos adatok szerint 60-180 kilométer között változik. Mitől is függ ez az adat? Röviden mindentől... Néhány példa a szemléltetés érdekében:


  • az alkalmazott rásegítési mód (emlékeztetőül az erőnk 50, 120, 190 vagy 300%-a válaszható)
  • a kerékpározási stílusunk (elinduláskor maximálisan hagyatkozunk a motorra vagy mi is nyomjuk a pedált)
  • a pedálcsapás számunk (a motor 75 pedálfordulat / perc hajtásra van optimalizálva, akkor működik a leghatékonyabban)
  • a kerékpáros súlya (+ az esetleges csomagoké)
  • az akku töltöttsége
  • a domborzat
  • az útburkolat milyensége
  • a szélerő
  • a gumiköpenyek profilja és nyomásértéke
  • használunk világítást vagy sem
  • a környezeti hőmérséklet

  •  

Vagyis nem véletlen, hogy nem publikálnak a márkák egzakt értékeket, hiszen az egyenlet sok ismeretlenes... Persze ha be tudjuk helyettesíteni az ikszeket, máris pontosabbat képet kapunk. Ebben segít nekünk a Bosch hatótáv kalkulátora, ami nagyon beszédesen mutatja be a hatótávolság kérdéskör sokrétűségét. Kérjük kattints a Bosch emblémára és állítsd be a súlyodat, a motor típusát, az átlagsebességedet, az akku kapacitását és még több adatot:


 

Bikelife Szaki: Sík úton - hacsak nem merültek le a saját bio-akkumulátoraink - javasoljuk mindig használd az ECO funkciót, így az akku energiáit a komolyabb szintkülönbségek esetén mozgósíthatod.

 

A mechanikus részek:

A váz a KTM-től megszokott prémium minőségű alumínium ötvözet, melyet hidroforming technológiával és változó falvastagsággal tesznek olyan erőssé, ami akár 130 kg terhelést is elvisel. A fél-integrált akkupakk, a rejtett kábelezés, a klasszikus narancs/fekete matt festés, a direkt tárcsafék rögzítés és az integrált kitámasztó tovább javítják az általános közérzetünket. Az e-bike specifikus Suntour NEX E25 teleszkóp erősített rugózó egységet és hidraulikus lockout patront tartalmaz. Ez utóbbi akkor hasznos, ha a pedálozásba fektetett energiánkból egyetlen wattot sem szeretnénk elpocsékolni az emelkedőkön vagy a jó minőségű sík aszfalt utakon. A váltás gyorsaságáról és precizitásáról a kilencfokozatú Shimano Deore RD-M592 váltó gondoskodik. A kerékpár szegecselt duplafalú abroncsokon és Deore M6000-es csapágyakon gördül. A probléma mentes tartósságot a rendkívüli szakítószilárdságú svájci DT küllőkkel és német Schwalbe Marathon Mondial szúrásálló köpenyekkel garantálja a KTM. Az egyéb alkatrészek is a KTM prémium értékrend alapján kerültek kiválasztásra. A teljesség igénye nélkül szeretnénk megemlíteni a Ritchey kormánycsapágyat, az Ergon markolat/kormányszarv kombinációt és a KTM Comp kományt, kormányszárat, nyerget és nyeregcsövet.

 

Összefoglalás: tekintsük át még egyszer a pedelecek vagy e-bike-ok előnyeit:

 
  • Akkor is élménnyé válik a kerékpározás, ha egyébként nem vagyunk túl sportosak.
  • Kellemetlen emelkedőket is le tudunk küzdeni az elektromos rásegítéssel.
  • A korábban esetlegesen elképzelhetetlen távokat is leküzdhetjük.
  • Ha baráti körünknek, családunknak netán jobb a kondíciója, akkor is tudjuk tartani velük a tempót.
  • Ha munkába járunk, sem kell izzadtan megérkeznünk.
  • Akár nagyobb csomagokat is szállíthatunk.
  • Csendes és környezetbarát, nincs károsanyag-kibocsátás.
  • Üzemeltetése töredéke egy autónak.
  • Kerékpárnak minősül vagyis nem kell hozzá jogosítvány és kötelező biztosítás.
  • Az e-bike-ot is kell tekerni. Jobb keringés = hosszabb élet!

 

Jól tudjuk, hogy komoly döntés és beruházás egy elektromos kerékpár vásárlása, ezért ha bármi kérdésed van, örömmel állunk rendelkezésedre, sőt kérünk is, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén.

 

Sok vidám kilométert kíván egy e-bike nyergében a Bikelife csapat!

Gyártó KTM
Motor gyártója Bosch
Motor típusa Bosch Performance Line CX
Fő rendszer paraméterek 36V, 250W, pedálrásegítés
A motor maximális nyomatéka 75Nm
Rásegítés mértéke Eco 50%, Tour 120%, Sport 120-300%, Turbo 300%
Maximális támogatott sebesség 25 km/h
Hatótávolság ECO módban maximum 130-200km
Hatótávolság Turbo módban maximum 50-80km
Akku kapacitás 11,0 Ah / 500Wh
Akkumulátor rögzítése Félintegrált, kulccsal zárható
Kijelző Bosch Intuvia LCD folyadékkristályos
Szenzor típusa Nyomaték érzékelő
Váz anyaga Alumínium, triple butted (változó falvastagságú), integrált kábelvezetéssel
Váz jellege és mérete férfi, 51 cm
Teleszkóp Suntour NEX E25 rugós, hidraulikus lockouttal (SF15)
Váltó Shimano Deore RD-M592 SGS Shadow
Sebességfokozatok száma 9
Fék Shimano BR-MT201 hidraulikus tárcsafék
Kerékagyak Shimano Deore FC-M6000 és FH-M6000
Küllők Elöl 2mm-es DT Champion, hátul 2,3mm-es DT Alpine
Súly pedállal és kitámasztóval 21,76kg

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.

Írja meg véleményét



Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő