KTM Ultra Fun 27,5"-os MTB kerékpár 18 fokozatú Shimano Deore váltó, hidraulikus tárcsafék, fényes kék/narancs 17"
Gyártó: | KTM |
Szerezhető klubpontok: | 0 |
Irány a terep! Ne foglalkozz semmi mással, csak a kövek és gyökerek kerülgetésével. Az Ultra Fun a nevéből adódóan is kapható a mókára. Széles áttételi tartományával és bivalyerős fékeivel minden tereppel megbírkózik még egy hobby kerékpáros kezei alatt is. Csapj bele a véget nem érő túrákba, csak a fényképezőt ne felejtsd otthon. |
|
A gondtalan kerékpározás titka: DEFEKTMENTESÍTŐ!
Hogyan válasszak vázméretet? |
Specifikáció
KTM Ultra Fun 27,5"-os MTB kerékpár
Shimano altus 2x9 fokozatú váltó, hidraulikus tárcsafék
Már a beugró kategóriában is megvan minden, amit el lehet várni egy modern kerékpártól? Hát nagyon úgy tűnik. Legalább is, ha az Ultra Fun-ról beszélünk. A részletekről olvass a meghajtás résznél.
Váz
Teljesen új vázat kapott ez a szegmens. Az előzőhöz hasonlóan remek geometriát és merevséget ad, illetve lehetővé teszi a direkt bekötésű első váltók alkalmazását. A váznál alkalmazott 6061-es ötvözetű alumínium egy klasszikusnak mondható vázanyag. Könnyű és strapabíró. A pontos gyártási technológiáról nincs sajnos megbízható infónk, de a falvastagságból tippelve triplán húzott csövekről beszélhetünk.
Az Ultra Fun a kategóriában megszokott Suntour XCM teleszkópot kapta. Megbízható működés, ha szükség van rá, akkor jó alkatrész ellátás, és hobbi szinten elégséges teljesítmény. A komfortot a kormányról vezérelhető lock-out-al emelték egy kicsit.
Meghajtás
Ez a legérdekesebb része a bringának. Már az Altus/Acera alkatrészcsalád is 9 fokozattal rendelkezik és a vezető technológiák lassacskán lecsúsznak ide, a beugró szintre is. Különösképpen gondolunk itt az integrált tengelyes hajtóműre. Üdítő látni, hogy ebben a szegmensben is odafigyelnek már erre a nem elhanyagolható alkatrészre.
Az Acera szintű hajtómű ott ad sokat, ahol számít, és ott ad keveset, ahol a többségnek nem számít. A más tengelymegoldásokhoz képest sokkal merevebb, javítva ezzel az erőátadást. Ahol kicsit elmarad, az a súly. A lánckerekek anyaga acél, illetve nem is cserélhetőek.
Fékek
Ez is Shimano. Ugyan mi is lenne. A beugró kategóriás tárcsafékek között szerintem messze a legjobb fékhatással és adagolhatósággal rendelkezik. Mindemellett nagyon megbízhatóak. Ha egyszer jól be vannak állítva, jó eséllyel nem kell hozzájuk nyúlni, míg a betét el nem kopik. Igen, körülbelül 3000 km-ig vagy két évig tudnak Téged hibátlanul szolgálni. Persze a táv és az időtartam is nagyban függ a használat mikéntjétől. Sőt, mivel egy alap kivitel jó eséllyel fogsz 15 év múlva is kapni hozzá fékbetétet, ami ugyancsak nem egy hátrány.
Kerekek
Keveset emlegetett, mégis fontos komponense a kerékpárnak. A KTM tudja ezt, ezért csakis a legjobb minőségű alkatrészekből állítja össze kerékpárjai kerekeit. A felnik a már régóta bizonyító RemerX felnigyártótól érkeznek KTM felirattal. 22mm szélesek, duplafalúak és a küllőfuratoknál szegeccsel erősítettek. Normál használat mellett szinte lehetetlen lestrapálni őket.
A felnitől RM rozsdamentes küllők nyúlnak el egészen a kerék lelkéig az TX505-ös Shimano agyakig. Technológiájukat tekintve golyós-kónuszosak, melyek kiváló gördülést és tartós használatot tesznek lehetővé. Előnyük, hogy olcsón és könnyen szervizelhetők és a márkát ismerve, ha 10 év múlva kell majd egy jobbos hátsó kónusz, akkor biztos lehetsz benne, hogy napokon belül beszerezhető.
A felnin a német Schwalbe Rapid Rob K-Guard gumik feszülnek sárga oldafallal. Hát mit nem mondjak elég vad. :) A MTB kategóriában született meg a Rapid Rob mintázat, ami alapvetően szilárd felületekre lett kifejlesztve, tehát döngölt földre, kemény murvára, de minden hobby montisnak tökéletes kiindulópont, hogy felfedezze mire is van szüksége igazán.
Egyéb alkatrészek
Az egyéb kiegészítő alkatrészek szintén a KTM-től érkeznek. A KTM kormánnyal, kormányszárral és nyeregcsővel lesz a kerékpár egy olyan kerek egész, melyre ha rápattansz egyből ...hatalmába kerít az a bizonyos érzés... Egy KTM-en ülök!