Feszültség szabályozó agydinamóhoz Shimano Nexus SM-DH10 (csomagtartó prizmatartója mögé szerelhető)
6.970 Ft 5.241 Ft Kedvezmény: -25%
Menny.:

Feszültség szabályozó agydinamóhoz Shimano Nexus SM-DH10 (csomagtartó prizmatartója mögé szerelhető)

6.970 Ft 5.241 Ft Kedvezmény: -25%
Menny.:
Gyártó: Shimano
Elérhetőség: Utolsó 1 db raktáron
Várható szállítási díj: 1.990 Ft
Várható szállítási idő: 2025. május 06.
Szerezhető klubpontok: i
105
Kívánságlistára teszem
Ha problémád van azzal, hogy mindig kiég az izzód, valószínűleg túlfeszültséget termel a dinamód. Erre jelent megoldást ez a feszültségszabályozó.

Specifikáció

Eredeti gyártói cikkszám ASMDH10A
Gyártó Shimano
Fajta Alkatrész

Vélemények

4.00
2 értékelés
1
0
1
0
0
Írja meg véleményét!
2024. 10. 25.
Ez a feszültséghatároló elsősorban izzós lámpákhoz való. Ha kiég az első nagyobb teljesítményű (2,4W) izzó, akkor megemelkedhet a feszültség és az áram a hátsón (0,6W), ami ezután sokkal hamarabb kiég a túlterheléstől. Amint kiég az első izzó a Shimano a lehető legrövidebb időn belül ajánlja a cseréjét. Elsősorban a hátsó lámpa alá szerelhető 50 és 80 mm-es távolságnál. Ha az első lámpa nem kapcsolja ki a hátsót és egyben ezt az eszközt, akkor ez állandó terhelésként visszafoghatja a kereket is. Attilának üzenem, hogy a be-és kimenő érintkezői fémes kapcsolatban állnak, párhuzamosan kapcsolódik a két vezeték közé, vagyis mindegy hogy az első vagy a hátsó lámpánál van a rendszerbe kötve, ugyanúgy söntöli a generátort, a kerékpáron végigfutó század ohmos vezeték ezt érdemben nem befolyásolja. Viszont az európai és újabb dinamókhoz/generátorokhoz elvileg nem szükséges, mert beépített zenerdióda korlátozza a kapocsfeszültségüket, 12V-nál többet nem adhat ki. Míg egy régebbinél, ahol a tekercselés két szála van kivezetve zener nélkül, az a fordulatszámmal arányos feszültséget ad és elérheti az 50-70Vac-t is.
2020. 08. 12.
Főként azért vásároltam, mert az első lámpában marékszám kellett cserélnem az izzókat, valószínűleg az agydinamó (generátor) által produkált túlfeszültség miatt. Ennek a feszültségszabályozónak a szerelési útmutatójában viszont olyan rögzítési, és bekötési mód van leírva, amellyel csak a hátsó világítótest kap szabályozott 6V-ot. Nekem az első lámpáról kapcsolható a hátsó, tehát értelemszerűen az első lámpa elé (és a generátor után) kellene beiktatni ezt az alkatrészt, viszont ehhez jó lenne egy bilincs, vagy konzol, amivel az első villára fel lehetne szerelni. Ha a csomagtartóra szerelem, akkor a kábelezés válik kissé bonyolulttá. Generátortól a csomagtartóra szerelt szabályozóhoz, onnan előre az első lámpához, majd innen vissza a csomagtartóra szerelt hátsó lámpához.