Négyzetkúpos hajtómű acél, 46-os fogszám, fekete 3/32" keskeny
4.890 Ft 3.234 Ft Kedvezmény: -34%
Menny.:

Négyzetkúpos hajtómű acél, 46-os fogszám, fekete 3/32" keskeny

4.890 Ft 3.234 Ft Kedvezmény: -34%
Menny.:
Elérhetőség: Raktáron
Várható szállítási díj: 1.990 Ft
Várható szállítási idő: 2025. május 07.
Szerezhető klubpontok: i
65
Kívánságlistára teszem
Viszonylag egyszerű kialakítású, egy lánctányéros acél hajtómű kiváló ár/érték aránnyal!

Specifikáció

Négyzetkúpos hajtómú 46-os fogszámmal

Acél hajtómű 3/32"-es láncokhoz, 1 vagy 1x 6-7-8 sebességes rendszerekhez, 46-os fogszám, négyszögtengelyes, fekete

Ha elugrál a lánc, kihegyesedtek a fogaskerék fogai, egyszóval megérett a bringádon a hajtómű a cserére, akkor ne várj sokat vele, mert ez egy rendkívül balesetveszélyes állapot, mivel bármikor elugorhat egy nagyot a lánc a hajtómű lánctányérján, az pedig kellemetlen meglepetéseket tud okozni.

Ez az erős, acélból készült hajtómű viszonylag egyszerűbb kivitelezésű, általánosan használt 46-os fogszámmal érkezik, így néhány egysebességes-, és a legtöbb city bringára megfelelő lesz (pl: Csepel Budapest láncváltós kerékpárok, Neuzer láncváltós city bringák, stb..), így ha ilyesmi kerékpárod van, amire a normál 3/32"-os (szűk) lánc passzol, akkor ez a hajtómű szett szuper és költséghatékony választás lehet számodra.

Kompatibilitás, kompatibilis láncok: Lényegében bármilyen 1x 6/7/8 sebességes city és hasonló bringákkal kompatibilis ez a hajtómű, amelyek szintén 6/7/8 sebességes 3/32" méretű indexes lánccal futnak ( a legtöbb 6/7/8 sebis lánc egyébként ilyen) pl:

Nem túl gyakori, de néhány esetben egysebességes rendszerekhez is használják ezt a hajtóművet. Azért nem túl népszerű, mert ez egy úgynevezett vékony láncos rendszer, viszonylag ritka alkatrész utánpótlással. Ehhez ugyanis szükséged lesz egy 3/32"-es hátsó lánckerékre, ami már a mai (1/8) szabvány méretektől nagyban eltér, így a gyártók is nagyon ritkán használják. 

Felszerelése, szerszám szükséglet:

 A hajtómű felszerelése nem egy túl bonyolult folyamat, mivel nem kell első váltót utána állítanod, stb, így otthon is meg tudod csinálni, amennyiben rendelkezel néhány szükséges célszerszámmal. Ezek közé tartozik egy megfelelő hajtóműlehúzó, pedálkulcs/ 15mm-es villáskulcs, illetve egy 14mm-es dugókulcs/krova, amivel a hajtóműcsavarhoz megfelelően odaférsz. Ha nincs ilyesmid, akkor melegen ajánljuk a már előbb említett pedálkulcsot, mivel ezen az egyik oldalnak a kialakítása ilyen dugókulcs-jellegű, így lényegében egy 2az1-ben szerszámod lesz. Ha pedig a láncot is cseréled (új hajtómű esetén ez is ajánlott), akkor egy láncbontó szerszám a megfelelő lánchossz kialakításához és egy kombinált fogó jó szolgálatot fog tenni. A folyamat pedig:

  1. Akaszd le a láncot a rendszerről
  2. Tekerd ki a hajtóműcsavarokat a pedálkulcs dugókulcsos felével
  3. A hajtóműlehúzót megfelelően betekerve húzd le a hajtókarokat
  4. Tisztítsd meg a négyszögtengelyt az elöregedett zsírtól és kosztól, majd mielőtt felhelyedez az új hajtóművet egy kis zsírt kenj a tengelyre
  5. Tedd fel az új hajtóművet
  6. A hatlapfejű csavarokat tekerd be a négyszögtengelyekbe, majd a pedálkulcs dugókulcsos felével húzd meg kellő erővel
  7. Tekerd be a pedálokat a helyükre 
  8. Mehet a lánc is vissza / ha új láncot teszel fel, akkor azt alakítsd a régihez mérve a megfelelő hosszra és tedd fel
  9. Mehet a bringázás :)

Tulajdonságok:

  • láncvédő nélküli hajtómű
  • 46-os fogszám
  • 3/32"-es keskeny láncokhoz
  • kompatibilis láncok: HG/UG 8/7/6 sebességhez
  • Acél karok, acél lánckerék
  • négyszög tengelyes rögzítés
  • 170 mm hajtókarhossz
  • 14 mm-es pedálmenet (standard)
  • 1x 6/7/8 sebességes rendszerekhez
  • Ritka esetkeben 1 sebességes kontrás rendszerekhez is

 Fontos és nem elhanyagolható dolog, hogy néhány hetente 1-2 csepp láncolaj a láncra elengedhetetlen ahhoz, hogy a váltásrendszer halkan üzemeljen, minél pontosabban, és nem utolsó sorban minél tartósabban szolgálja a bringázásodat! Csak tisztíítsd meg minimálisan a láncot, pöttyözd meg az olajjal szépen végig, pörgesd át szépen, és már kész is az alap karbantartás!

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!