Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében, hogy a weboldal a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Amennyiben Ön folytatja a böngészést, azt úgy tekintjük, hogy nincs kifogása a tőlünk érkező cookie-k fogadása ellen. A cookie beállításait később is személyre is szabhatja, a beállítások módosítása linkre kattintva. Bővebben adatvédelmi tájékoztatónkból tájékozódhat.
Termékek Menü
Gyors házhozszállításCsomagját akár másnap átveheti

Cyclocross/Gravel

A régi őrületből mára különálló kategóriává nőtte ki magát a Cyclocross. Az országúti vázakra épülő terepgépek egészen új élményt adnak a kerékpárosoknak. Felszereltségük általában megegyezik az országútiakkal. A különbséget a szélesebb gumik és erősebb fékek jelentik.

A Gravel kerékpárok nyergében pedig izgalmas kalandokat élhetsz át. Specializált alkatrészcsoportok, kényelmes használat.

Ha részletesebben kíváncsi vagy rájuk itt tovább olvashatsz.

Rendezés:

Cyclocross kerékpárok

Ugyancsak mint a fitness cyclocross kategória is az országúti kerékpároktól ered. A télen is edző országútisok rájöttek arra, hogy kiváló móka egy kicsit jobb fékekkel és vastagabb köpenyekkel szerelt kerékpárral bejárni a vidéket. 

Felépítésüket tekintve abszolút az országútikra hajaznak. A váz tekintetében csak a meredekebb fejcsőszög és a rövid láncvilla tanúskodik arról, hogy bizony ez nem egy oúti, hanem a cyclocross. Profi szinten jellemzően kevert országútis és MTB szetteket találunk rajtuk a teljesítmény maximalizálása és a használhatóság elősegítése miatt. Fék tekintetében még dívik a canti fékek felső kategóriája a kiváló sártűrő képesség miatt, illetve manapság a tárcsafék is felkúszott a cyclo bringákra.

Ha egy sportolásra való gépet szeretnél magadnak, amit télen nyáron csúcsra pörgethetsz, akkor válassz cyclocross bringát.

 

Gravel kerékpárok

A régi őrület most új köntösben. Lassan már tényleg úgy járunk, hogy ha valaki kitalál valamit a világban, abból egy évtizeden belül külön kategória lesz.

Mi a célja ennek a bringának? A Gravel nem is feltétlenül az országúti kerékpárok evolúciója, hanem inkább a cyclocross bringáké. Ezeket kívánták kényelmesebbé és használhatóbbá tenni a felhasználók, mert a hardcore sport geometria és a klasszikusan országúti alkatrészcsoportok eléggé beszabályozták a felhasználhatóságot.

A trekking bringákat pedig a vázgeometria és ezzel együtt az üléspozíció tette a klasszikus értelemben használhatatlanná a sportolásra.

A két kategória vegyítésével, próbálva megtartani mindkettő értékeit született meg a Gravel.

Remek dolog, hogy a klasszikus kategóriák mellé becsúsznak az ilyen izgalmas bicajok. Néha ezek hosszú évekig megőrjítik a közönséget, és néha pár év alatt eltűnnek vagy nagyon lecsökken az irántuk való érdeklődés.

Így volt ez 40 éve a mountainbike-al. Jött, látott, győzött és sikere azóta is töretlen. Vagy említhetnénk a cross kategóriát is, a lecsupaszított trekkinget. Sokoldalúságuk miatt az elmúlt évtized legnépszerűbb kerékpárjainak számítanak, és számomra elképzelhetetlen, hogy bármi átvegye a helyüket a kereskedésekben és az utakon. Maximum az elektromos változatok.

Elnézve a Gravel felhasználási lehetőségeit és sokszínűségét az az érzésem, hogy ez a kategória is (úgy, mint az előbb említettek) még évtizedekig velünk marad. Sőt van esély, hogy a mountainbike ellenében hatalmas teret fog nyerni a piacon.

Tovább olvasok a gravelről!