Specifikáció
Shimano TZ510 7 sebességes racsni
7 sebességes szabadonfutó, menetes agyakhoz, SIS-index rendszer, 14-28 fogkiosztás, ezüst/fekete szín, dobozos csomagolás
Régi idők időtlen technikája a menetes hátsó fogaskeréksor rögzítés. Lényege, hogy a forgó részek a fogaskoszorúban helyezkednek el, nem a hátsó agyban (mint a kazettás agyak esetén). A gyártók akkora mennyiségű kerékpárt adtak, és adnak ki a mai napig is kezeik közül, mely ilyen fajta racsnival van szerelve, hogy a megfelelő utánpótlás elengedhetetlen, melyben a Shimano nagy segítségünkre van, ugyanis megfelelő mennyiségű, de legfőképp megfelelően magas minőségű alkatrészeket nyújt számunkra, amelyre tökéletes példa a TZ510.
A 14-28-as fogkiosztás (legkisebb-legnagyobb fogaskerék) viszonylag széles áttételtartományt biztosít, amely kombinálva az első 2-3 sebességes hajtóművel gyakorlatilag lefed minden áttételvariációt, melyre egy átlag felhasználónak szüksége lehet akár MTB, vagy trekking felahsználás során. Mindemellett a megújult design ugyan apróság, de az ezüst-fekete színösszetétel méginkább letisztult hatást kelt a régi barna/réz-fekete színkombóhoz képest.
Fogkiosztása: 14-28 fog a teljes kiosztás (legkisebb-legnagyobb fogaskerék). Egyenkénti leosztásban ez így néz ki: 14-16-18-20-22-24-28
Kazettás, vagy menetes?
A kérdés a hátsó agyra való fogaskeréksor rögzítési módjára irányul. A kazettás fogaskoszorút úgy "ejted rá" a kerékagyra, majd egy kontraanyával rögzíted, a forgásért felelős rész pedig az kazetta belsejében van. Eközben a racsnis fogaskeréksorokat a menetes hátsó agyakra tekerjük rá, illetve bennük van a forgó mechanika, így az agy maga egy "analóg" elem, a forgó munkát pedig a fogaskeréksor végzi. A kazettás megoldás egy fejlettebb, újabb generációs kialakítás, viszont a racsnis megoldás ár/érték arányát semmi nem előzi le. A hátránya a kazettással szemben, hogy a míg a kazettás megoldással egészen 12 lánckerékig/sebességig el tudunk már menni, a racsnis-menetes változat 6 és 8 sebesség között üzemel. Ha ezek után sem vagy biztos benne, hogy számodra melyik a választandó alkatrész, vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk benne!
Váltást segítő fogkialakítás:
SIS vagy index vagy pozícionált rendszer, mind ugyanazt jelenti. A második fotón sárga pöttyökkel jelöltük a " mérnöki csodát", azaz a sok "fura" fogkiképzést, melyek mind-mind a lánc felkapaszkodását segítik váltáskor. A rendszer működésének eredményét a nyegyedik fotón összegezzük, ahol látható, hogy egy Shimano fogaskoszorú és lánc kombinációnál kevesebb mint fele fordulat alatt megtörténik a váltás - a hagyományos fogaskoszorúkhoz képest.
Szerszámigény: A racsni fel és leszereléséhez egy klasszikus 12 körmös racsnileszedő szerszámra lesz szükséged, melyet ITT találsz. Ez egyébként gyakoraltialg a ahsonló fogaskeréksorok (nem csak Shimano) 99%-ához használható lesz a szabványosítás miatt.
Lánc kompatibilitás:
HG/UG rendszerű láncokkal kompatibilis. Ugyan más gyártók 6-7-8 sebességes láncaival is elfut a rendszer, de a legjobb teljesítmény eléréséért használj Shimano CN-HG40 vagy CN-HG71 láncot. Ez utóbbi még pontosabb és tartósabb felsőkategóriás lánc. Ezeket a "kosárba" gomb felett találod.
Tulajdonságok:
- 7 sebességes rendszerekhez
- Kimagasló ár/érték arány
- menetes rögzítés
- szabadonfutó/racsni
- 14-28 fogkiosztás
- Felületkezelés színe ezüst/fekete
- Súly: 425g
A racsni fel és leszereléséhez egy klasszikus 12 körmös racsnileszedő szerszámra lesz szükséged, melyet ITT találsz. Miután feltekerted az agyra a racsnit, utána javasoljuk, hogy tedd be a helyére a kereket, húzd rá az anyákat, majd egyhelyben helyezd a testsúlyod az egyik pedálra, hogy teljesen beigazodjon a helyére a fogaskeréksor, és ez ne menet közben történjen meg.
Eredeti gyártói cikkszám | AMFTZ5107428 |
Gyártó | Shimano |
Fokozatszám | 7 fokozatú |
Fogszám | 14-28 |