DT Swiss X1900 Spline BOOST 29"-os MTB kerékszett 15x110mm első, 12x148mm hátsó tengely
189.990 Ft
Menny.:

DT Swiss X1900 Spline BOOST 29"-os MTB kerékszett 15x110mm első, 12x148mm hátsó tengely

189.990 Ft
Menny.:
Gyártó: DT Swiss
Elérhetőség: Nincs készleten
Várható szállítási díj: Ingyenes
Várható szállítási idő: 2025. május 16.
Szerezhető klubpontok: i
3800
Kívánságlistára teszem

A DT komponensei külön-külön is az ipar felső szegmensét képviselik. Ha amúgy is DT-t választanál, akkor miért ne tedd ezt egy fűzött kerék formájában.

Kézzel készül, mérnöki precizitással.

Specifikáció

DT Swiss X1900 Spline BOOST 29"-os MTB kerékszett

25mm-es felniszélesség, 15x110mm-es első tengely, 12x148mm-es hátsó tengely

Az X széria jelöli a cross country kerekeket a DT Swiss kínálatában. Az erő, súly és tartósság tökéletes elegyét alkotják a komponensek.

A 25mm széles felni remekül kiszolgálja a modern MTB-ozásban használat széles gumikat és különleges peremkialakításának köszönhetően az extrém alacsony guminyomás sem lehet akadály.

A DT Champion küllők évtizedek óta képviselik az ipari standardot. A magas szakítószilárdság mellett tudnak könnyűek maradni. A speciális fűzési eljárásnak köszönhetően nagyszerűen ellenáll a fellépő radiális erőknek, mint a hajtás és fékezés.

A 370-es agyak itt még a hagyományos kalapácsos racsnimechanikát használják.

Technológiák

Kézzel készült

Minden egyes DT kereket kézzel készítenek. Bár a folyamat így lassabb és költségesebb, az állandó prémium minőséget csak így lehet garantálni. Minden egyes felni, agy és küllő a szigorú gyártási normák ellenére is kicsit más és más. Géppel ezért lehetetlen minden egyes összeállítást ugyanolyanra összeállítani.

Minden egyes elkészült kerék tartalmazza a készítője "ujjlenyomatát", melyet elmentenek a DT Swiss adatbázisába. Ez a garancia a kiemelkedően minőségi termékre.

Tubeless technológia

Minden DT Swiss kerékszett tömlő nélküli rendszerrel is használható.

A tömlő nélküli köpenyek számos előnnyel rendelkeznek a hagyományos belső-köpeny kombinációjával szemben: a kígyómarásos defektek kockázata nélkül a gumi alacsonyabb nyomáson használható, jobb tapadást biztosítva. Az alacsonyabb nyomás kényelmesebb tekerést is eredményez.

A tömlő nélküli használatkor nincs súrlódás a tömlő és a gumiabroncs között, így kisebb a gördülési ellenállás.

A tömlő nélküli rendszereknél mindig használsz valamilyen tömítő anyagot. Ezek segítenek a kisebb defektek elkerülésében. Biztonság felső fokon.

Akadások száma

Az akadások száma azt jelenti, hogy egy teljes fordulat alatt hányszor tud összezárni a racsni mechanika. Ennek ott van jelentősége, amikor elkezdesz tekerni a hajtókar milyen mértékű elfordulására kezd hajtásba a kerék. Tehát akkor a több jobb? Gondolhatnánk, de nem így van. Egy beugró kategóriás kerékpárnál az akadások száma 9. Ez profi felhasználás esetében elég kevéske. Kis és kevés felületen adódik át a hajtó erő a kerékre, a hajtókar holtjátéka hatalmas.

A DT Swiss a mérhetetlen mennyiségű számítás és tesztelés után a 36 akadást találta a legjobb kompromisszumnak a használhatóság és tartósság tengelyén. Az ennél több akadás gyorsabb kopást eredményez, az össztelós kerékpárok esetében pedig a pedál gyakori visszarúgása okozhat problémát. A nagy zajról már nem is beszélve.

Ratchet LN racsni mechanika

A DT szakított a hagyományosnak mondható kalapácsos mechanikával. A technológia hatalmas hátránya volt, hogy kis felületen adódott át az erő a hátsó kerékre, profi felhasználás mellett viszonylag nagy volt a szervizigénye és meghibásodás szempontjából sem volt az igazi.

Leegyszerűsítve az új mechanika két egymásba forduló fogaskereket takar, amelyek racsnizás alatt elfordulnak egymáson, hajtáskor pedig egymásba akadva adják át az erőt a keréknek. Az erőátadó felület így sokkal nagyobb lett, illetve megbízhatóság tekintetében is remekel az új szerkezet. A DT gondolt a régebbi kerékszettekkel rendelkezőkre is. Szinte az összes kerékhez kínálnak átalakító szettet.

Speciális ipari csapágyazás

Gondolhatnánk, hogy az ipari csapágyak tekintetében nincs új a nap alatt. Bár azt jól tudjuk, hogy egy precízen beállított felső kategóriás golyós-kónuszos rendszerhez képest nagyobb a gördülési ellenállásuk viszont a tartósságuk és nagyobb strapabíróságuk mellett ez a hátrány nem igazán volt érdekes.

Ezt a technológiát is próbáljuk egyszerűen leírni. A nagyobb gördülési ellenállást az okozza, hogy a villába kerüléskor a szerkezet összefeszítésekor az ipari csapágy kicsit elmozdul oldal irányba így nem fent és lent fut a hornyolásban, hanem oldalra feszül. Természetesen itt század milliméterekről beszélünk, de a jelenség adott.

A DT Swiss megoldása, hogy az agy alap állapotában van megfeszítve ellentétesen a csapágy, így a behelyezéskor és a gyorszár meghúzásakor kerül minden a helyére és lesz a csapágy nyugalmi, központosított helyzetben.

Átmérő collban 29"
Fajta Mountainbike
Lánckerék felfogatás Kazettás
Súly első kerék 872gramm
Súly grammban 1870
Súly hátsó kerék 1006gramm
Gyártó DT Swiss
Fokozatszám 8-9-10-11 fokozatú
Fék kompatibilitás Tárcsafék
Szegecselt Igen
Kivitel Első+hátsó
Szín Fekete
Tengely fajtája 12 és 15mm átütő tengely
Csapágyazás Iparicsapágyas
Cetelem Online Áruhitel

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!