Kellys Tygon 30 Silver férfi MTB Ebike city felszereltség, 10 fokozatú Shimano váltórendszer, Shimano Steps meghajtás, XL
1.299.990 Ft

Kellys Tygon 30 Silver férfi MTB Ebike city felszereltség, 10 fokozatú Shimano váltórendszer, Shimano Steps meghajtás, XL

1.299.990 Ft
Gyártó: Kellys
Szerezhető klubpontok: i
0
Kívánságlistára teszem

A hibrid bringák hatalmas népszerűségnek örvendenek manapság. Főleg az ilyen MTB-trekking keverékek.

Ha ezt még megfűszerezzük az elektromos hajtással, hát mit is mondjunk, elég ütőképes cucc...

Specifikáció

Kellys Tygon 30 férfi elektromos MTB

10 fokozatú váltó, Shimano Steps elektromos meghajtás, túra kiegészítők

Reneszánszát éli a hibridezés. Amíg 30 évvel ezelőtt a valamilyen típusú bringák átalakításából születtek meg, addig manapság direkt a kevert felhasználásra készülnek a gyári megoldások. Az igény szülte őket, ami lehet a már említett kevert felhasználás vagy az a tény, hogy a kiszemelt típusú kerékpár gyári állapotában nem alkalmas arra, amire használni szeretnék. Így a történet vége a töménytelen mennyiségű pénz elköltése az átalakításra úgy, hogy az alkatrészeket is vadászni kell, hogy pontosan stimmeljen minden.

A gyári megoldások mindig jobbak az utólagos alakításnál és nem utolsó sorban olcsóbbak.

A Tygon 30 az olyan MTB kedvelőknek (legyen az bármiért is) készül, akik a kilométerek nagyobb részét aszfalton tekerik. A normál montikhoz képest sárvédőt és világítást is kapunk, ami ez esetben az akkumulátorról működik.

A Shimano E6100:

A mondhatni tökéletes tekergős elektromos rendszer. Elég erős ahhoz, hogy bármilyen hosszú emelkedőt vagy rövid kaptatót kiegyenesítsen, de nem túl erős ahhoz, hogy a legnagyobb rásegítés alatt meglepetéseket okozhasson. A Shimano amúgy is az egyik legtermészetesebb rásegítést nyújtja a piacon.

Össze lehet hozni bármilyen fokozatszámú mechanikus és elektronikus láncváltóval, mechanikus és elektromos agyváltóval (automataváltó üzemmód), többféle gyári akkumulátorral és a kerékpárgyártók által fejlesztett akkumulátorral is. Ez a fajta sokoldalúság a kerékpár tervezőknek hatalmas szabadságot ad a modellek kialakításakor.

A kijelző információi és használata:

Egy újabb nagyon érdekes és hatalmas szabadságot adó része a Shimano rendszernek. Az E5000-et konkrétan 4 féle kijelző típussal lehet használni, ami később is átalakítható.

  1. Első lehetőség, ami a kerékpáron is megtalálható a "normál" SC-E5000 kijelző. Innen vezérelhetjük a rendszert és minden fontos információ megjelenik a kijelzőn. Az elektromos rendszeren felül a normál kilométeróra funkciókkal is rendelkezik.
  2. Külön megvásárolható EW-EN100-as csatlakozáson keresztül lehetőség van az okostelefonodat használni kijelzőként, még több információval lehetsz gazdagabb menet közben. :)
  3. Az EW-EN100-as csatlakozást lehet használni vezeték nélkül más gyártók kijelzőivel is. Ilyenek például a Cateye, Sigma és Garmin kijelzői.
  4. Ha ez még nem lenne elég, akkor az EW-EN100-at lehet minimalista kijelzőként is használni, ahol pusztán pár LED informál a legfontosabb tudnivalókról, mint a hajtás erőssége és az akkumulátor állapota.

A rásegítő mód kapcsolója:

A rásegítő módokat egy úgynevezett távirányítóval vezéreljük, ami a központi displayhez kapcsolódik. A vezérlő a bal oldali markolat mellett közvetlenül helyezkedik el, így biztonságosan, a markolat elengedése nélkül tudunk választani az 5 mód közül (az első a kikapcsolt állapot, amikor az elektromos rásegítés nem működik, vagyis kerékpárunkat csak a saját erőnkkel hajtjuk). Ugyanezen a vezérlőn kapcsolhatjuk a Walk assist vagyis tolás segítő funkciót, ami 6 km/h tempóig segít bennünket feltolni a kerékpárunkat kaptatókon, meredek utakon, partoldalakon vagy jelentősen megrakott állapotban. Az ECO, Normal és High módok mindegyike 25 km/h-ig segít rá, csak más erővel.

Az akkumulátor:

A Li-ion technológiájú 504 Wh-s akkumulátor élettartama 1000 töltési ciklus, ami a gyakorlatban 8-10 évet jelent. A cellák működését az akkupakkba épített elektronika folyamatosan figyeli, gátolja a túlmelegedést és a teljes lemerülést is. Ha az akku lemerült (a kijelzőn az első akku szegmens is üressé vált) a kijelző és a lámpák még körülbelül két órán keresztül működnek, azaz eljuthatunk biztonságosan az első konnektorig :)

A misztikus hatótávolság:

Az első két feltett kérdése egyike szokott lenni: "Mennyit bír?" Ilyenkor jön a válasz: "Sok mindentől függ!" Hidd el ez korántsem kitérő válasz, hanem a valóság. A széljárástól kezdve a gumik mintázatáig és a nyomásáig, mint befolyásolja.

A Shimano ad nekünk egy számot a következő meghatározással. 100kg-os összsúly (kerékpár és kerékpáros), sík terep, enyhe szél, 23 km/h-s sebesség és 7. fokozat egy Inter 8-as agyváltó esetében vizsgálva az ECO módban 185 km, Normal módban 130 km, High módban pedig 93 km a hatótáv.

Tehát függ,

  • az alkalmazott rásegítési mód
  • a kerékpározási stílusunk (elinduláskor maximálisan hagyatkozunk a motorra vagy mi is nyomjuk a pedált)
  • a pedálcsapás számunk
  • a kerékpáros súlya (+ az esetleges csomagoké)
  • az akku töltöttsége
  • a domborzat
  • az útburkolat milyensége
  • a szélerő
  • a gumiköpenyek profilja és nyomásértéke
  • a környezeti hőmérséklet

A mechanikus részek:

A Tygon 30 lecsupaszítva egy középkategóriás MTB-nak felel meg. A modern technológiákkal készülő alumínium vázba egy rugós Suntour teleszkóp került. Ebből is egy tipikusan hibrid felhasználásra szánt darab az XCM ATB. Annyival tud többet a normál XCM-hez képest, hogy felkészítették világítás fogadására is.

A Shimano Deore váltórendszerrel 10 fokozat áll majd a rendelkezésedre, túrázásra és terepezésre is tökéletes teljesítménnyel.

kerekek a már bevált saját felni - Shimano agy kombinációból épülnek fel rozsdamentes küllőkkel. Garantált a hosszan tartó hibátlan működés.

Az egyéb kiegészítőket nagy gondossággal válogatták össze, hogy a lehető legkényelmesebb bringát kaphasd.

Összefoglalás: tekintsük át még egyszer a pedelecek vagy e-bike-ok előnyeit:

  • Akkor is élménnyé válik a kerékpározás, ha egyébként nem vagyunk túl sportosak.
  • Kellemetlen emelkedőket is le tudunk küzdeni az elektromos rásegítéssel.
  • A korábban esetlegesen elképzelhetetlen távokat is leküzdhetjük.
  • Ha baráti körünknek, családunknak netán jobb a kondíciója, akkor is tudjuk tartani velük a tempót.
  • Ha munkába járunk, sem kell izzadtan megérkeznünk.
  • Akár nagyobb csomagokat is szállíthatunk.
  • Csendes és környezetbarát, nincs károsanyag-kibocsátás.
  • Üzemeltetése töredéke egy autónak.
  • Kerékpárnak minősül vagyis nem kell hozzá jogosítvány és kötelező biztosítás.
  • Az e-bike-ot is kell tekerni. Jobb keringés = hosszabb élet!

Jól tudjuk, hogy komoly döntés és beruházás egy elektromos kerékpár vásárlása, ezért ha bármi kérdésed van, örömmel állunk rendelkezésedre, sőt kérünk is, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén.

 

Sok vidám kilométert kíván egy e-bike nyergében a Bikelife csapat!

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!