A trekking kerékpár életre szóló beruházás?
Biciklije ezer lehet az embernek, viszont az tény, hogy egy jó bringa éveket, sőt, mi több, évtizedeket kiszolgálhat. Ha erőltetett menetben kívánsz hajtani az erdei ösvényeken és vadcsapásokon, akkor az nyilván a kopás és elhasználódás szempontjából rövidebb élettartamot jósol, de a hosszú esztendők még így is borítékolhatóak, ha és amennyiben kellően minőségi szerkezetre voksolsz. Itt ugrik a majom a vízbe. Mert lehet ugyan silányabb hajtányokban is gondolkodni, de minek? Alig takarítható meg velük néhány tízezer Forint, viszont sokkal többe kerül a fenntartásuk, javíttatásuk, a velük járó bosszúságokról nem is beszélve. Teljesen felesleges ezt a rizikót bevállalnod.
Ahogy fentebb említettük, akadnak olyan kérdések, amik nagyon alapnak tűnhetnek, már-már gyermekien egyszerűek. De az egyszerű sokszor nagyszerű.
Tehát, rövid- vagy hosszútávban gondolkozol? Most nem az időtávra, hanem a kilométerek várható számára utalunk. Mert nem mindegy, hogy hetente 10 kilométert szeretnél megtenni hegymenetben, vagy mondjuk hetente ötvenet, százat, esetleg naponta tízet. Sőt, kicsit érdemes ezt tovább is boncolgatni, bontani. Mennyit tervezel aszfalton gurulni és mennyit az erdei, mezei, földes, köves, azaz terep utakon? Az persze evidencia, hogy valamilyen úton-módon először is el kell jutnod a kiszemelt túraösvényig, szóval többnyire a lebetonozott utak kikerülhetetlenek. Ezzel nincs is semmi baj, viszont nem mindegy, hogy az arányok hogyan oszlanak meg.
A trekking kerékpár többnyire teljesen felszerelt, azaz sárvédővel, csomagtartóval, kitámasztóval stb. ellátott. Hosszabb kimozdulások idején ez bizony mindenképpen pozitív tulajdonság, mert így az enni- és innivaló kényelmesen elhelyezhető, miközben az út sara sem kell, hogy a hátad közepéig érjen. Ugyanakkor nem a véletlennek köszönhető, hogy jöttek, láttak és gyakorlatilag fenekestül forgatták fel a bicikli piacot a cross trekking variációk. Ezek a járgányok meztelenek, szóval nagyon könnyűek. Éppen ezért sokkalta légiesebb általuk keresztül hasítani az erdei, mezei csapásokon. Ráadásul, ami kétségtelenül mellettük szól, hogy bármikor felöltöztethetőek. Ha úgy érzed, hogy mégsem élet az élet sárvédő vagy esetleg csomagtartó nélkül, akkor semmi probléma. A bővítés pillanatok alatt megoldható. Azaz minden egyes paraméter az egyedi igényeidre szabható.
A trekking kerékpár az extrém körülményekkel is megbirkózik?
Arra tervezték, hogy bírja a strapát. Arra született, hogy nem mindennapi talpak alá valóként hasítsa az ösvényeket. Szóval igen, jól megy neki a helytállás még igazán rázós környezetben is. Úgyhogy ha a földutak már untatnak, akkor nyugodtan kereshetsz magadnak több izgalmat ígérő terepet. A járgány nem fog csalódást okozni. De azért a teljes elégedettséghez, a fenti témafelvetés nyomán érdemes körbejárnod a vázméret kérdését is, hogy az tényleg a legnagyobb komfortot nyújtsa Számodra.
Ami pedig a további dilemmákat illeti, nem rossz ötlet egyfajta költségvetést készítened, amiben nagyjából keretek közé zárod a lehetőségeket. Jó, ha ezek a „korlátok” rugalmasak, azaz ha arról van szó, akkor átléphetőek, egyúttal egyfajta alapként is szolgálhatnak. Az biztos, hogy ha komolyan gondolod a terepbringázást, akkor a trekking kerékpár nem okozhat csalódást, tehát maga a típus, függetlenül attól, hogy rá vagy a hibridjére voksolsz, mindenképpen kifizetődő választás. A fenti kérdések pedig stabil útmutatókká válhatnak, hogy még véletlenül se tévedj el, na nem az erdőben, hanem a választék dzsungelében.