Tubolight Diamana XHD 29" / XHD 27,5" tubeless defektvédő szivacs DMXHD279, 2,2-2,6" szélességhez /pár
43.990 Ft 37.912 Ft Kedvezmény: -14%
Menny.:

Tubolight Diamana XHD 29" / XHD 27,5" tubeless defektvédő szivacs DMXHD279, 2,2-2,6" szélességhez /pár

43.990 Ft 37.912 Ft Kedvezmény: -14%
Menny.:
Gyártó: Tubolight
Elérhetőség: Külső raktárról
Várható szállítási díj: 1.490 Ft
Várható szállítási idő: 2025. június 10.
Szerezhető klubpontok: i
759
Kívánságlistára teszem

A legprofibbak választása, ha tubeless rendszerről van szó.

Tele a piac a különböző kisebb és nagyobb gyártók hasonló termékeivel. De hagyd a csudába, és élvezd Te is az Olimpiai, Világ és Világkupa győztesek választását.

Specifikáció

Tubolight Diamana XHD 29" / 27,5" mullet defektvédő szivacs, kukac

2,2-2,6" gumi szélességhez / pár

Tisztességtelen előny

Ezt mondták profi versenyzők. Nem véletlen, hiszen ez a valaha gyártott legfejlettebb gumibetétet. A kerékpározás történetében először végeztek tanulmányt arról, hogyan mozognak a levegőmolekulák a gumiabroncsban a karkasz deformációja során.

A belső nélküli tubeless rendszerek előnyei egyértelműek. A kerékpárgumi/felni technológia fejlődésével már a közép kategóriában is könnyen elérhető ez a rendszer.

Bár elsőre talán hihetetlennek tűnik, de kerékpározás alatt a legtöbb erő az apró útegyenetlenségek legküzdésére megy el. A tubless rendszerekkel alacsonyabb nyomáson lehet használni a gumit, így ahelyett, hogy a bringa "átugrat" a mini köveken, úthibákon, simán elnyeli ezeket a gumi. Ezzel rengeteg erő spórolható meg.

Könnyebb tekerni lapos gumival? Jó vicc mi? Ez kicsit más... hiszen az egész technológia erre lett felépítve. Belsős rendszerrel meg se próbáld, rossz lesz. Nagyon.

Hatványozottan igaz ez MTB kerékpározás esetében, ahol konkrétan sík útról nem is beszélhetünk egyáltalán. Viszont az alacsony nyomással együtt jött az ütéses defektek megnövekedett száma, illetve a nagy sebességű kanyarokban a gumi lefordulása a felniről.

Ezekre a hátrányokra nyújt megoldást a defektgáltó betét, sőt még kisebb nyomáson is hasznáhlhatóvá válnak a gumi. Sőt aTubolight esetében ez sokkal több egy sima defektgáltó alkalmatosságnál.

Használatával:

Majdnem 60%-al nagyobb erő kell egy felütéses defekt bekövetkeztéhez.

60%-al csökkenti a vibrációt a folyamatos akadályokon való áthaladáskor

Nem sokkal, de csökkenti a gördülési ellenállást a mért 17 és 22 psi nyomáson is. Ez azért érdekes, mert az eddig mért betétek mind-mind növelték ezt a betét nélküli tubless rendszerekhez képest.

Hogyan működik?

Ha megnézzük, hogyan nyomódik össze és rugózódik fel a gumiabroncs ütés hatására, láthatjuk, hogy a teljes folyamat olyan gyors, hogy a gumiabroncs karkasz visszanyeri eredeti alakját, még mielőtt a teleszkóp és rugóstag (felfüggesztés) összenyomódna, ami folyamatosan változó nyomást hoz létre a talajon, ami rossz tapadást eredményez.

Ezt felerősíti a magas guminyomás. Ugyanakkor ez a hatás könnyen mérsékelhető a nyomás csökkentésével, és valójában ez az oka annak, hogy az alacsonyabb nyomású abroncs nagyobb tapadást biztosítanak.

Amit létrehoztak, az egy olyan megoldás, amely kiküszöböli ezt a rugózást, és állandó nyomás alatt tartja a gumiabroncsot a talajon.

Az oldalsó csatornák úgy vannak kialakítva, hogy Venturi-effektust hozzanak létre, ami azt jelenti, hogy a csatornákon keresztüli légáramlás növeli a sebességet, ahogy a csatornák kisebbek lesznek. Ez ugyanaz az elv, mint a Formula 1-es autók talajeffektusánál, és szükséges ahhoz, hogy a levegő felgyorsuljon a betét külső részéből a belső részbe, a betét és a felni között.

A levegő a belső részbe szorul, és így sokkal tovább tart, amíg visszatér a külső részbe, így a teljes ütődési pillanatban nagyon kevés levegő van az ütés helyén.

Gödrös felső felület

A golflabdák felületéből ihletetten, a betét felső részén találhatók gödröcskék, valamint a betét hullámos alakjával együtt elősegítik, hogy a levegő ne verődjön vissza a gumira, ami erős visszapattanási hatást okozna, hanem inkább az oldalsó csatornákba áramoljon.

Eredmény?

Gördülési ellenállás: harmadik fél által végzett tesztek kimutatták, hogy a gördülési ellenállás egyenetlen felületen akár 9%-kal is csökken.

Még a hozzáadott betétek súlyát is figyelembe véve, ez mindig gyorsabb mászási sebességet eredményez.

Abroncsnyomás a talajon: hatalmas, 60%-kal magasabb, ami teljesen új szintre emeli a tapadást.

Rezgéscsillapítás: 55%-kal magasabb. Kevesebb fáradtság és stabilabb gördülés.

Tartósság: A Tubolight Diamana nagy sűrűségű, zárt cellás EVA habból készül.

A sűrűségnek és a keménységnek nagyon magasnak kell lennie ahhoz, hogy használat közben megőrizze alakját, és garantálja az állandó légáramlást a csatornák között.

Ez a valaha gyártott leghosszabb élettartamú gumiabroncsbetéthez vezet, amelynek várható élettartama évekig tart, mielőtt cserére szorulna, még hosszú defekttűrő utak után is.

Felhasználóbarát: A Diamana egy nagyon könnyen használható eszköz.
A telepítés meglehetősen egyszerű, az EVO verziókhoz hasonlóan 100%-ban garantáltan nedvtaszító minden piacon kapható tömítőanyaggal, és nincs szükség speciális szelepekre(mármint a normál tubeless szelepen kívül).

Fajta Defektgátló
Cetelem Online Áruhitel

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!